Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 830 ggr
tlover
2017-09-21 14:46

Vilket te skulle du vilja testa gratis?

Om det nu blir så att jag hinner med att stå på marknaden så kommer jag nog bjuda på ett/ett par teer gratis på specifika tidspunkter under dagen.

Då tänker ju jag att det skulle vara något annorlunda (medan det jag kommer att sälja är lite mer vardagligt). Jag funderar på blommande Te och Matcha men är inte säker vad som blir "bäst".

Så vad skulle du vilja testa om du fick testa ett Te el Örtte helt gratis?

Lägg helst inte till egna då jag tänker skriva ner dom som jag  har i butiken nu och jag vet inte vad som hinns med annars

Vill du veta mer om teerna finns de flesta men inte alla (än) på min hemsida http://www.tealovers.se/ men såklart svarar jag om jag har tid

De med * är några som jag funderar på att ha att sälja

l'm back

Annons:
tlover
2017-09-21 15:16
#1

Jag funderar mest på Matcha midori och dong fang mei ren (blommande te).

Matcha för att det är trendigt men ändå är det få som testat, blommande Te för wowfaktorn men jag vill ha minst en tesort/dag och jag är inte säker på matchan

l'm back

tlover
2017-09-21 15:49
#2

Jag trodde inte så vanliga och billiga teer som tex eral grey och Rooibos vanilj skulle vara så intressanta att prova 🤔

Jag trodde att man skulle ta de dyraste och ovanligaste sorterna

l'm back

ApanAnn
2017-09-21 16:00
#3

En god earl grey kan vara värd att prova, även om det inte skulle vara mitt förstahandsval i den här listan. Jag skulle ju inte direkt bli ledsen om det fanns till provsmakning. Roobos vanilj är en av få rooibossmaker jag inte ledsnat på. Jag tycker bättre om smaken på honeybush, men det är sjukt svårt att hitta det "rent" och inte bara i hippa blandningar med flippade smaker som helt döljer grundsmaken…

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

tlover
2017-09-21 16:05
#4

#3 Jag vet att dom är goda (iallafall dom jag har, annars kan det smaka lite meh) men jag tänker att när det är gratis ska man passa på 😃

Är du storkonsument på honeybush? Min grossist har osmaksatt honebush men jag måste beställa minst 1 kg då (skulle kosta ca 29:- för 70g och 84:- för 250g).

l'm back

ApanAnn
2017-09-21 16:09
#5

Inte direkt :) En kompis i tyskland skickade en massa till mig för nåt år sen och jag har fortfarande en påse kvar. Men det låter som ett ok pris. Jag kanske hör av mig när det är slut i stashen!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

ApanAnn
2017-09-21 16:11
#6

Jag tänker att det kan vara ett sätt att ta reda på om just dina varianter på de teerna är köpvärda. Plus att alla inte gillar att prova nya "konstiga" saker. Svårt att geta!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
tlover
2017-09-21 16:36
#7

#6 Kanske skulle man ha en "konstig" och en "Vanlig per dag. Men frågan är om det är värt det, jag hade tänkt sälja just Earl grey tex för förmodligen 18:- koppen (10:- för knallare, det är ju kallt) och det är ju relativt billigt ( även om en provpåse på 30g är billigare men det kanske jag inte ska säga, men det är ju mindre jobb med provpåsar än att servera te)

l'm back

tlover
2017-09-21 17:23
#8

#6 Därför är det bra för mig att göra detta, annars skulle det bara varit "konstiga" det jag funderar på nu är

Fredag
13:00 Pai mu tan king
15:00 Jasmin tai mu long zhu

Lördag
13:00 Dong fang mei ren
15:00 Earl grey

Söndag
13:00 Matcha midori
15:00 Rooibos vanilj

l'm back

iFokus
2017-09-22 15:18
#9

smartatjejenmaria1980 har lagt till följande förslag:

  • Gardenia
smartatjejenmaria1980
2017-09-22 15:19
#10

Jag provade en gång earl grey med rosor, och en annan med lavendel, fantastiska!

tlover
2017-09-22 15:22
#11

#10 Jag hinner som sagt inte få hem nya tesorter

l'm back

tlover
2017-09-26 12:16
#12

Jag kommer inte att få lika mycket hjälp som jag trodde först så jag tror det bara blir en gång/dag istället för två.

Jag tror det blir mest effekt med Dong fang mei ren (blommande), jasmin tai mu long zhu och Matcha. Ev att jag lördag (den mest populära marknadsdagen) har Matcha och ett annat Te då matchan kommer jag ju inte göra i en Tekanna. Då blir det nog huo shan huang ya (gult te).

Vad tror ni? Känner jag behöver andras åsikt också, de flesta där kommer ju inte vara lika "tenördiga" som jag.

Enklare teer kommer också att säljas så det får jag in så

l'm back

Snurrig
2017-12-10 19:22
#13

Jag antar att marknaden redan varit. Vad valde du och hur mottogs det av dom som testade?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Upp till toppen
Annons: