Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 9707 ggr
Mimmi
3/13/12, 9:45 PM

Favoritte?

Vilket är ditt favoritte?

Själv är jag lite tråkig och lär nog aldrig tröttna på Russian Earl Grey och vanlig Earl Grey. Klassiker som alltid funkar.

Annons:
Mimmi
3/13/12, 11:05 PM
#1

En annan favorit är ett supergott Yogi-te inköpt i USA som är riktigt kryddigt och starkt. Det tar dock väldigt lång tid att koka då det ska stå i någon timme, och det är inte gott att värma upp efter att det kokats en gång. Därför dricker jag det inte så ofta, vilket är synd!

Luju
3/13/12, 11:12 PM
#2

Mitt favoritte är just nu ett grönt lös-te, Pepparmynta-te. Tycker mycket om teer med mintsmak Glad
Sen börjar jag få upp smaken för kryddiga chaismaker också.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Ratlings
3/14/12, 2:23 PM
#3

Mitt favorit Te har varit Willys Örtte med smak av äpple och tranbär, men när dom slutade sälja det introducerade min mamma mig för det underbart goda Rooibos Blåbär teet! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

MissInAction
3/15/12, 5:51 PM
#4

Faktiskt är det två teer som jag köpte i Bryssel hösten 2007. Den ena har jag kvar lite av och eftersom påsen är så fantastisk så smakar och doftar teet precis lika underbart <3  Det är svart chokladte med kakaobönor, makadamianötter och lite annat gott i. Ljuvligt Glad

Det andra var ett Grönt te som smakade jordgubb, ringblomma (tror jag) och lite andra blommor. Väldigt sött och samtidigt typsiskt grönt, lent Glad

Annars har jag en favoritsort på Tehörnan här i stan, svart Cream-te. Dock så är deras påsar rätt dåliga (vanligt papper) så man bör förvara det i en burk.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Tassy]
3/15/12, 6:28 PM
#5

Vaniljthé och Chai är två favvisar här. Glad

JohannaEkroth
3/15/12, 10:48 PM
#6

Mitt favorit Te är ett nytt Ört-te från Hemköps märke Garant med passionsört, lavendelblomma, citrongräs och pepparmyntsblad.

http://www.tyckomgarant.se/Produkter/Dryck1/Te/Ortte/2011-06-12-105607/

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Bamse 08
3/16/12, 8:57 AM
#7

Min favorit just nu är Green tea intense mint :)

What doesn't kill you makes you stronger.

Kyuuketsuki
3/16/12, 9:01 AM
#8

Jag gillar "japansk lime" som vi köper i teboden nere i city. Glad Min mor och jag gör också vårt eget Te under sommarhalvåret (det har inget specifikt namn, utan är ett "terecept" som min mor fann på en persisk hemsida). Det teet är gott och håller min onda mage i schack. Glad

Frilansfotograf - portfolio & blogg: http://www.shora-ahmadi.se

[Momiji]
3/16/12, 9:28 AM
#9

Har 2 favoriter:

Friggs Örtte Pepparmynta och ett Örtte med citron som jag köpt på Thé Shoppen i Luleå Glad

[Vargöga]
3/16/12, 10:51 AM
#10

Mitt absoluta favoritte är Liptons Hallonte. (Svart) Mumma!!!

Sen brukar jag köpa Liptons jordgubbste och Earl Grey Collectionen med russian earl gray och english breakfast och några till.

Alex
3/16/12, 12:23 PM
#11

#3 Det är riktigt gott! Jag brukar köpa hem både äpple och tranbär i lösvikt och blanda. Glad

Utöver äpple och tranbär älskar jag mangote. Liptons peach&mango pyramidte är himla gott också, om man inte vill ha löste.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zandrama
3/16/12, 12:25 PM
#12

Mitt absoluta favoritte är MunkTe från Kränku på Gotland.

Otroligt gott!

http://www.kraenku.se/te/egnablandningar/

//Belinda aka Zandrama

ChristineL
3/16/12, 12:33 PM
#13

Åh vad kul att denna sidan har öppnat!

Jag gillar gröna teer mer än svarta, twinnings mer än lipton. Just nu är favoriten dock Night Time från Pukka.

Annons:
Mandusius
3/16/12, 1:28 PM
#14

Ett Svart te med smak av fläder och jordgubb är en av mina absoluta favoriter:) Men är väldigt svag för vanilj också^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Trollhassel
3/16/12, 1:30 PM
#15

Indiskas Chai-te och svart Vintersaga. Kyss

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

plutopellis
3/16/12, 1:31 PM
#16

Ja munkte! Gud vad gott det är.. Annars körjag yellow label, lipton… Men är det löste blir det fruktigt och blommigt Glad

vaanjja
3/16/12, 2:29 PM
#17

Jag tycker om alla teer, och har olika favoriter beroeende på vilken tid på dagen det är. På tidiga morgonen tycker jag mycket om citron, på förmiddagen Earl Grey eller något fruktigt! :) Något jag älskar är kärlekste, när man vill ha något sötare.

Ulricah
3/16/12, 3:33 PM
#18

#12 & #16 Munkte är min favorit också, ledsnar aldrig på det Tungan ute

Vixxen
3/16/12, 8:07 PM
#19

Sir William! Supergott! Från Sibyllans tehandel. Tungan ute

Lodis
3/16/12, 10:01 PM
#20

Mina favoriter är smaksatta gröna teer. Lite olika vilken smak jag känner för, men jag brukar gilla de lite sötare som tex. Miss Saigon.

Yogite är en annan favorit, dricker den varje kväll, gott och kryddigt.

Malva eller hibiskuste dricker jag ofta, det har väldigt mycket antioxidanter.

Men jag föredrar det kallt, blir toppen nu till sommaren!

Annons:
[Louisez98]
3/16/12, 10:56 PM
#21

Lipton's peach mango. Suuupergott, speciellt med honung i :)

Tsunamis
3/16/12, 11:10 PM
#22

Grönt té med ingefära och päron är en favorit härhemma. Annars så är det rött té med honung eller frukt som bara är sååå gott Glad riktig Chai är svårt att slå också.

MvH  Tsunamis

Caroline.H
3/16/12, 11:13 PM
#23

De flesta frukteer, annars Grönt te med mint, det är riktigt gott :)

//Caroline


Panzer
3/18/12, 11:03 PM
#24

Min favorit är ett löst svart starkt Kenyanskt, perfekt till efterätter. Sedan får det bli mitt Assam dimakusi-te, bra avvägt mellan styrka och smak.

Med risk att låta pretentiös så har jag dessutom upptäckt söderblandning som är så fruktigt och fräscht, passar till att drickas med eller utan mat.

AkaiTsuki
3/19/12, 2:53 PM
#25

Hihi mitt första Te är ett väldigt okänt Te som heter "Prins Philips" Te  Glad

Har endast sett det i EN butik i hela göteborg och det är mums :)

//Joanna

Anterrabae
3/19/12, 7:53 PM
#26

Jag faller alltid tillbaka till earl grey.. men gillar även örtteer med mint och grönt med körsbär.

Indiskas Chai är gott också.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[luneri]
3/19/12, 8:54 PM
#27

Chai Te dricker jag mycket av, men även lady grey är gott. Jag gillar Grönt te, men helst det som inte är smaksatt och av god kvalitet så att man slipper det beska om det får dra för länge.

Jag brukar köpa ett Te av forsmans tee. jättegoda teer och kan verkligen rekommendera deras svarta Chai Te.

Annons:
AkaiTsuki
3/19/12, 9:54 PM
#28

#25… Oj menar mitt favoritte inte första Te XD

//Joanna

patronsaint
3/20/12, 10:09 AM
#29

Hemma kokt Chai Te med kanel Te i med soja mjölk är absolut bäst! Följt av grönt jasmin Te och Rooibos Te med hibiskus och nypon Skrattande

Gillar för övrigt att göra eget "te" på sommaren med mynta och nyponrosblad.

I want to be like the patronsaint of reality.

zickan
3/20/12, 12:37 PM
#30

Gotläning med lojalitet mot Kränku :-). Det mesta som kommer från den affären är okej. Har 12 burkar hemma med olika lös teer till olika humör man är på.
Favoriten måste jag nog säga är Den Raude som de tillverkar själva. Rött te med rooibost, apelsin, vanilj och fruktbitar.
Men måste säga att earl grey creme från deras egen blandade sortiment är också värd att nämnas.
http://www.kraenku.se/te/egnablandningar/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

patronsaint
3/20/12, 12:42 PM
#31

Åhh Kränku har ju super goa teer :D

I want to be like the patronsaint of reality.

JanGBG
3/21/12, 7:18 PM
#32

Tungan ute

Är inte så avancerad i min smak, så det är nog Earl Grey det kommer tillbaka till, när jag köper.

Driker det både med och utan mjölk. Ofta när jag är ute på skjutbanan har jag Te med mig, kafe är inte bra det ger både synstörninga och skakningar i händerna.

Hade förr ( inköpt i england) en termos där det låg en glasflaska i botten i ett fack man skruvade på. Då kunde man ha mjölk i flaskan. Är det någon som vet var man får tag på en sådan?

Under en tid jobbade jag i England med ett projekt, lärde mig då av en äldre man att när jobbet var slut, dricka en "Ishavs-mugg", han sa att när han var ung pojke under kriget hade han varit i Flottan, så när dom kom ner från sin bryggvakt under ishavskonvojerna fick dom starkt Te med en "skvätt" rom i.

Det skall vara "Puschers Rom" den som flottan hade. Jag har gjort det hemma ibland, det är farligt gott.

Anterrabae
3/22/12, 11:35 PM
#33

#32 Det kan jag tänka mig passar bra i hop.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Håbe
3/23/12, 6:47 AM
#34

Jag brukar köpa ett lösviktste som heter Tant Augustas blandning eller något sånt. Det är en lätt smak av kokos i i alla fall.

Och sen har jag snöat in på Twinings Apple, cinnamon & raisin tea.

Sen jag slutade med socker i teet för några år sen så har jag gått över till teer med lite sötare smaksättning i. Typ fruktteer. Förut drack jag i stort sett bara Earl Gray men utan socker blir det inte riktigt lika gott.

Annons:
Evahelene
3/23/12, 4:27 PM
#35

Till vardags dricker jag Breakfast, earl grey eller Prince's horse. Men när jag vill ha det där lite extra - mys-te alltså - så är favoriterna Chai Assam och Lapsang Souchong.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

hus-musen
3/23/12, 5:17 PM
#36

Jag har inget favoritte egentligen, det skulle vara anis och fänkålste som jag alltid kommer tillbaka till.. Chai Te är ju gott, annars gillar jag fruktiga teer, Rooibos eller svart spelar ingen roll.

Qui dormit, non peccat

 


Lillulla
3/23/12, 11:22 PM
#37

Grönt Jasminte från Kina, och på kvällen Rooibos Chai! Till er Stockholmare rekommenderar jag varmt en jättefin liten teaffär på Ringvägen, där jag handlat i närmare 30 år! Den ägs av en trevlig och tekunnig man från Sri Lanka. Han har ett bra utbud av ekologiska teer också!

ks.gerbil
3/24/12, 3:04 AM
#38

Darjeeling och vanliga svarta teer är bara <3

Gerbil-hemsidan hittar du R

Panzer
3/24/12, 6:02 PM
#39

#37 Vad heter den butiken?

Luju
6/19/12, 10:32 PM
#40

Så intressant att sitta och läsa igenom era olika smaker. Kul att så många av er har valt att skriva in en liten anekdot till ert favoritsmak Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

JohannaEkroth
6/19/12, 10:40 PM
#41

nu har jag bytt favorit. En nyhet från Friggs. Grön Rooibos Karibisk http://www.friggs.se/sv/FRIGGS/VARA-PRODUKTER/TE/Classic/Karibisk/

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[WickedAlly]
6/19/12, 10:46 PM
#42

Garants Masala Chai är himmelrike i en kopp!

MissInAction
6/20/12, 7:17 AM
#43

OT men hur kan ett rooibos-te vara grönt? Busken ger ju röda blad Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ks.gerbil
6/20/12, 9:30 AM
#44

43# menar du att den är grön i färgen eller att den är som grön Te?

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
6/20/12, 9:32 AM
#45

Nu fattr jag :P dumma mig… Svar: ingen aning :D kanske luju kan hon vet massor ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

MissInAction
6/20/12, 7:12 PM
#46

Hihi, vi väntar och ser Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Caroline.H
6/20/12, 7:33 PM
#47

Jag har fått en ny favorit: Twinings "Apple, cinnamon and raisin" :) Såååå gott!

//Caroline


MissInAction
6/20/12, 8:53 PM
#48

#47
Åh ja, det smakar Jul! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
jagga-ewe
6/22/12, 11:33 PM
#49

Lady grey är det Te som alltid måste finnas hemma, så det måste väl räknas som mitt favvis-te. Men jag är även väldigt förtjust i Lapsang, men det är främt på vintern som det passar. Det ska dessutom drickas utan tilltugg. Lady grey dricker jag till kvällsmackan, men Lapsang värmer jag mig med i soffan.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
6/23/12, 11:19 AM
#50

jag smakade på lady gray men jag gillade absolut inte den använder du mjölk m.m.?

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
6/23/12, 11:19 AM
#51

menar såklart dig jagga-ewe Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
6/23/12, 2:31 PM
#52

KS: Aldrig mjölk, bara Te i mitt Te! Mjölk, grädde, socker o liknande är bannlyst och kommer i närheten av mitt Te. Sån är jag. *skratt*

Sen är det en milsvid skillnad på lösvikts-Lady Grey från tebutik och det påste med samma namn som säljs på Ica. Det är bara namnet som är gemensamt.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
6/23/12, 6:53 PM
#53

52# oki så kanske jag kan prova den i lösvikt se om jag gillar den Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Mimmi
2/28/13, 2:42 PM
#54

Har ändrat mig lite nu, har provat mycket nytt Te det senaste året. Ett gott Darjeeling-te är nog min favorit nu, gärna ett First Flush med precis lagom mycket gröna toner! Mumma!

LinaLj
3/1/13, 6:09 PM
#55

Sedan min tid på Gotland kommer mina absoluta favoriter från Kränku och jag har lite olika favoriter beroende på årstid. 

På vintern gillar jag roiboste, gärna apoteket hjärtanets med rosepeppar. Även Den Raude från Kränku är god. Även svarta, lite mustigare teer som Krusmynta Te och Källingsbalndning (båda från Kränku) är gott. Sedan dricker jag Te på nypon som är självplockade här hemma. 

På sommaren vill jag ha friskare teer med citurs inslag som kotteblandningen från kränku eller Sencha från Kahls Jag brygger även mycket Te från mina örter under sommaren.

Mitt absoluta favorit Örtte är Yogi från Kränku, går inte att motstå.

Annons:
tove.mcgrath
3/3/13, 8:29 PM
#56

som alltid Citron ingeföra men har även fått smak för Guava :) mycket gott!

[WickedAlly]
3/3/13, 8:37 PM
#57

Har hittat ett Te som mycket möjligt att konkurrera ut mitt älskade Masala Chai: Twinings Apple, cinnamon and raisin. Mycket gott :)

veggie4every1
3/3/13, 11:15 PM
#58

Grönt te med kokos och lime 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anterrabae
3/4/13, 9:40 PM
#59

Dricker mest kamomillte för tillfället, annars mint- och kvällste. Vill åt de örtmedicinska egenskaperna, förutom att det är gott ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

karro1999
3/6/13, 7:53 PM
#60

 #10 det är ëtt av mi¨na favorit teer också

mina tre andra är blue fruit,blackcurrant och forest fruit

Pelle Långlös
3/16/13, 3:11 PM
#61

Jag måste säga att jag fått ett nytt favoritte. Kejsarens gröna heter den och den är från Forsman tea.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[typellisch]
3/22/13, 3:33 PM
#62

Earl Grey
English Breakfast
Russian Earl Grey
Kvällsro från Figgs (heter det så?)
Persian Earl Grey
Ingefära smak
Yogi Te classic

Annons:
Stephanie
3/24/13, 11:27 PM
#63

Pukka Licorice & Cinnamon är en stor favorit här hemma! Annars gillar jag över lag olika chai-teer och andra teer med mycket smak 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

HeleneAndreasson1988
3/25/13, 11:12 PM
#64

Mitt favorit Te är ICA I Love ECO Havtorn och skogsbär ❤️ Mys!

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad SE*Beautiful Stars

Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll

tlover
3/29/13, 3:05 PM
#65

min favvo är Matcha, även gyokuro är super och ljus tie kuan yin

l'm back

Upp till toppen
Annons: