Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1541 ggr
MissInAction
2012-03-17 20:24

Tedrickande i Ryssland

Ryssar älskar Te. Inne på Ryssland hade vi en tråd där jag undrade om någon kunde bekräfta eller dementera att ryssar fyller hela botten av koppen med socker Tungan ute Det var något som min ryska-lärare berättade en gång. Det kom lite andra bud också om hur de kan tänkas dricka sitt Te

I Ryssland tillagar och serverar man gärna teet i en samovar. Jag skulle så gärna vilja införskaffa en sådan men hittills har jag bara hittat utländska webbsidor som säljer och jag tycker inte att det känns optimalt för att köpa en sådan pryl. Vet någon om de finns att köpa från Sverige? Tycker att de är otroligt vackra! <3

Någon av er som har erfarenhet av tedrickande i RysslandGlad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
plutopellis
2012-03-17 20:32
#1

Inne på tradera hade de någon enkel Samovar, kanske på ebay? Annars vet jag inget om just tedrickandet Glad

[Alenzi]
2012-03-17 21:27
#2

Oh vad spännande, aldrig hört talas om samovarer innan! En sådan hade jag verkligen också velat ha!

MissInAction
2012-03-17 21:38
#3

Åh, ebay hade jag inte tänkt på att kolla! Där finns det ju faktiskt några som ser lite roligare ut än den på tradera Tungan ute De är begagnade och ser väl använda ut. Jag vet inte om jag gillar det eller inte! Kul med en gammal, sovjetisk Samovar, men samtidigt fräscht med en ny Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

plutopellis
2012-03-17 21:41
#4

Förstår precis vad du menar Glad

Mimmi
2012-03-18 16:28
#5

Jag har en vän som varit i Ryssland, och hon berättade när hon kom hem just att de använder väldigt mycket socker (främst i form av sylt och marmelad) - bland annat i Te!

MissInAction
2012-03-18 22:49
#6

Ja! Marmelad är det flera som sagt. Jag har tänkt att jag skulle testa det men har ingen marmelad hemma då socker inte ingår i min kosthållning längre xD

Någon som har lust att testa får gärna berätta om det var gott Skrattande

Däremot ska jag om jag kommer ihåg det testa med citronskiva i!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
plutopellis
2012-03-19 06:28
#7

Citron är gott i :) särskilt svarta teer tycker jag.

MissInAction
2012-03-19 07:40
#8

Ja Svart te känns mer passande :)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JanGBG
2012-05-07 20:38
#9

Är också lite fascinerad av Samovar -iden.

Men hur är tekniken?

Sjäva Samovaren är ju bara en varmvatten beredare? Man har en vanlig kanna med koncentrerat Te ovanpå, häller i koppen spär med vatten från samovaren!

Men hur gör dom den koncentrerade Te blandningen? På vanligt sätt, eller?

Luju
2012-05-18 20:46
#10

Jag skulle gärna vilja veta mer om tedrickande runtomkring i världen. Så om någon känner att de har en personlig erfarenhet om detta, skriv gärna en artikel om någon personlig erfarenhet du har. Skulle vara jätte intressant att läsa! Glad

Skulle även vilja veta mer om denna samovaren, gärna om någon har svar på JanGBG´s frågor

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Upp till toppen
Annons: