Annons:
Etiketttips-råd
Läst 7001 ggr
Bamse 08
2012-03-17 20:32

Pigg?

Hej!

Vet någon om man blir pigg av TeGlad

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
AkaiTsuki
2012-03-17 20:37
#1

Beror på om det är Koffein i teet vilket det oftast är men man kan hitta koffeinfritt tror jag :)

//Joanna

plutopellis
2012-03-17 20:59
#2

Nope, brukar alltid dricka vid sänggående också och jag kör med "vanligt" Svart te som innehåller Koffein Tungan ute

AkaiTsuki
2012-03-17 21:00
#3

Fast det finns energi-te i "livs" butiker men jag tror de mest är bara ord :)

Jag får inte energi av Te, bara av sockret som jag lägger i :)

//Joanna

[Alenzi]
2012-03-17 21:25
#4

Det finns Koffein (eller Tein, som vissa kallar det) i Te - mest i svart, men även i viss mån i Grönt te. Dock inte alls lika mycket som i kaffe.

Bamse 08
2012-03-17 21:51
#5

Okej, tack för alla svar Glad

Intressant att de är så olika från person till person.

Men som ni säger så är det antagligen koffeinet så gör en lite pigg eller sockret.

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
2012-03-17 23:03
#6

nja ja blir sömnig XD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[Aquelegia]
2012-03-17 23:38
#7

I länder där man dricker mycket Svart te är det faktiskt lika svårt att låte bli att dricka Te som kaffe. I Storbrittanien tex, i kaffedrickande länder som sverie däremot känner man inte lika stor effekt på TeTe är mer för "mysfaktorn" än för uppigande. Det psykiska tar då över den fysiska effekten. Inte dricker vi den mängden och dagligt heller som i andra länder så det blir inte ens till en vana.

Hade en Earl Grey kväll med en väninna en gång. Vi drack Svart te en hel natt lång jag var extremt snurrgi i huvudet när jag skulle lägga mig ^^ Sedan dess har jag inte vågat dricka mycket teTungan ute

Luju
2012-03-18 00:19
#8

vill du inte bli pigg av Te ska du definitivt dricka Rött te. Rött te är inte Te gjort från tebusken och innehåller därmed inte koffein

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Ulricah
2012-03-18 11:23
#9

Normalt så innehåller Svart te ungefär hälften så mycket Koffein som kaffe och Grönt te ungefär hälften så mycket som Svart te, men det kan vara både mer och mindre, varierar lite med ålder på tebladen när de skördas och hur länge det drar i vattnet.

Men dettta gäller bara Te från tebusken (Camellia sinensis) och alltså inte tex roiboos.

tlover
2013-05-15 17:31
#10

Jag är känslig för Koffein så jag blir pigg av Te, jag kan tex inte dricka Te efter kl 8 på kvällen efter det blir det Örtte om jag vill somna.

En riktig uppiggare är Matcha däremot det innehåller nämligen mer Koffein än kaffe (min man dricker Matcha varje dag för att bli piggare)

Vill man bli extra pigg ska man äta mörk choklad samtidigt som man dricker Matcha, jag blev så uppåt att jag skulle ha kunnat springa flera varv runt huset i racerfart. Därför äter jag inte mörk choklad till Matcha även om det passar ihop.

l'm back

Upp till toppen
Annons: