Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2514 ggr
[luneri]
3/21/12, 1:26 PM

Hur mycket ska man fylla tekulan?

Detta har jag funderat ett tag på.

Kafeer fyller sina tekulor så att de är proppfulla.

Men vad är bäst att göra:

Att fylla tekulorna proppfulla?

Eller att fylla dem med mindre teblad?

Jag har fått höra att tebladen har lättare för att utveckla sig om man inte fyller tekulan knökfull och då ger bättre smak.

Själv fyller jag min tekula ungefär hälften av ena kupan, delvis för att det är mer eknomiskt och ändå ger mycket smak.

Just nu sitter jag med en kopp Lady Grey och ska försöka teckna lite.Glad

Annons:
[Alenzi]
3/21/12, 1:46 PM
#1

Jag tror som du, bladen måste ju få plats att svälla och röra sig tänker jag. Själv brygger jag i skrivande stund en kopp grönt, skall försöka samla tankarna kring en rapport som måste skrivas snart.. Blä!

[Vargöga]
3/21/12, 2:00 PM
#2

Åh lady grey. Mumma.

Jag brukar fylla en sidan av kulan när jag fyller på. Det är ju meningen att det skall kunna röra på sig varför skulle tepåsarna annars bara vara halvfulla?

Zabbio
3/21/12, 2:03 PM
#3

Har en sån där te-påse i tyg som jag lägger i koppen.. mycket plats att röra sig :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

plutopellis
3/21/12, 2:06 PM
#4

Jag fyller också bara halva kula Glad

[luneri]
3/22/12, 11:48 AM
#5

Jag tänkte också att det måste vara såGlad

När jag ser hur mycket de fyller kulorna på kafeerna så känner jag mig så snål när jag inte fyller alls så mycket när jag bjuder mina vänner på teTungan ute

hus-musen
3/22/12, 12:14 PM
#6

En halv kula räcker gott och väl till en kopp! Tror oxå att tebladen behöver plats att röra på sig ovh frigöra alla aromer.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Upp till toppen
Annons: