Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 3986 ggr
ks.gerbil
3/31/12, 8:53 PM

OT-Earth hour

hängde ni med i denna stora "fest"? gjorde ni något speciellt? något mysigt kanske? drack ni mycke Te? åt något gott kanske?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Bamse 08
3/31/12, 10:23 PM
#1

Nja, jag deltog i en kvart tillls jag insåg att det är för mörkt för ninen så jag tände igen Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[luneri]
3/31/12, 11:33 PM
#2

Jag tycker det är bra att delta, men denna gång hade jag helt glömt bort!

Jag körde iaf hem min bror och hans flickvän som hälsat på under just den timmen. När jag och min syster kom tillbaka undrade vi varför det var så mörkt uteTungan ute

Men vi tittade på stjärnorna en stund som syns mycket bättre utan lampor ivägen, och sedan såg  vi något som vi tror kan vara norrsken?

Väldigt svaga tecken, och också utanför Göteborg, men min syster sa att det tydligen kan gå att se här också ibland. hmm. Jaja, det var fint iaf.

ks.gerbil
3/31/12, 11:37 PM
#3

va roligt! tänka sig att sånt fint kan ligga gömd under dumma lampor :/ du kan ju såklart göra egen earth hour imorgon eller nåt grejen är inte att det ska var aprecis idag men att man ska delta och det kan man ju göra när somhelst :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Alyosha
4/1/12, 11:25 AM
#4

Deltar aldrig, fattar inte poängen med att släcka lampan en gång per år. Ska man göra nåt för miljön ska man göra det varje dag, som att inte låta lampan vara på i ett rum när man inte är där, inte sitta och glo på repriser på tv man har sett femtontusen gånger eller låta tv:n vara på stand-on 24 timmar om dygnet etc. Hemma hos mig är det earth hour flera timmar om dygnet varje dag, speciellt på våren och sommarn då man inte behöver ha lampan på. Då kan man sitta ute i trädgårn med en bra bok och en kopp Te :)

ks.gerbil
4/1/12, 11:41 AM
#5

4# jo såklart men det är vad dem vill att alla ska göra! börja tänka lite mer! många kanske börjar göra som du för de börjar förstå Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

[JoannaStridh]
4/1/12, 12:30 PM
#6

Tycker det är onödigt världen förändras inte för att några tusen släcker sina lampor i en timma.

Så nej jag var inte med.

Annons:
ks.gerbil
4/1/12, 1:45 PM
#7

6# grejen är inte att man bara ska släcka lampan i en timma, tanken bakom detta är att få människor att förstå och börja göra det oftare och kanske göra lite mer

Gerbil-hemsidan hittar du R

ThreeStars
4/2/12, 12:17 AM
#8

Jag satt och skrev med massa levande ljus :) drack faktiskt en kopp te…

ThreeStars
4/2/12, 12:19 AM
#9

En fråga till er som ej deltog: tände ni demonstrativt alla lampor och satte igång allt som drar el? O.o

[SallysPigge]
4/2/12, 12:45 AM
#10

Glömde först av det hela men den sista halvtimman var jag med :-D Satt ensam i mörkret med Ipaden, medans dom andra var ute och köpte lördagsgodis. :-D

Bamse 08
4/2/12, 3:41 PM
#11

#9 Jag släckte och tända precis som jag brukar.

Vi hade 1 lampa på i vardagsrummet och så hade vi på tv:en.

Som vanligt Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[Vargöga]
4/2/12, 5:24 PM
#12

#9 Nä inte tände jag på extra lampor utan jag satt bara vid datorn och hade skrivbordslampan på samt mina slingor i två fönster.

[luneri]
4/4/12, 7:30 PM
#13

Ju fler som deltar desto mer inser de som har "makten" att göra något åt saken och tanken är ju att miljön ska tas på allvar. Det är som en demonstration att visa att vi bryr oss. Desto fler desto större inverkan, så jag tycker inte det är meningslöst.

Annons:
ks.gerbil
4/4/12, 7:57 PM
#14

13# exakt Obestämd det är det som sätter käppar i hjulet att man inte tror att det gör skillnad

Gerbil-hemsidan hittar du R

[luneri]
4/4/12, 8:07 PM
#15

Ja precis, därför tycker jag inte att det är så farligt att avvara en timma om året. Det kan göra större nytta än man kunnat anaGlad

ks.gerbil
4/4/12, 10:40 PM
#16

Nu ska inte ni som inte va med tänka att vi säger att ni är dumma eller nåt bara så ni vet :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[luneri]
4/9/12, 10:52 PM
#17

#16 Håller medGlad

Upp till toppen
Annons: