Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 3785 ggr
ks.gerbil
4/13/12, 2:41 PM

vilken te med mjölk?

jo.. jag har igentligen alldrig smakat Te med mjölk (jag är lite kräsen jag vet) och nu skulle jag vilja prova då det är så många som dricker det. så jag undrar om det finns någon speciell Te som skulle vara bra att testa med mjölk för första gången Glad. helst ska det vara Svart te Tungan ute

/mvh ks.gerbil

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Mimmi
4/13/12, 2:42 PM
#1

Starka, svarta brittiska teer passar bra tillsammans med Te, och är så starka som de är just på grund av att britterna nästan alltid har mjök i sitt Te. Ett exempel är PG Tips.

ks.gerbil
4/13/12, 2:44 PM
#2

PG? vilken märke? haha lite trög idag Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Twisted_T
4/13/12, 2:45 PM
#3

#0 Är du kräsen så satsa på ett sött Te om det är just det beska du inte gillar. Eller tycker du inte det smakar något? Det är ju olika vad folk tycker om Te :). Jag har i mjölk i mitt Te för att det inte skall vara så varmt, annars kan jag dricka de flesta teerna som de är.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

ks.gerbil
4/13/12, 2:47 PM
#4

3# ne jag kanske valde fel ord Tungan ute menar att jag inte orkar eller vågar testa licksom haha tror att dte ska smaka blä xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Mimmi
4/13/12, 2:50 PM
#5

PG Tips heter själva märket, det är ett klassiskt brittiskt Te. Såg det som påste häromdagen på Willys. Själv har jag det som löste och har inte smakat det i påsform. Här har du en bild på förpackningen: http://tasteworcester.com/wp-content/uploads/2010/04/pg-tips-tea.jpg

Twisted_T
4/13/12, 2:50 PM
#6

#4 Ok. Vill du ha sött Te så hade jag satsat på Forest Fruits :). Du kan ju ha i honung med om du vill ha det sötare tex. Och mjölk för att få det mildare. Men Forest Fruits är ganska milt och sött, en av mina favoriter av de färdiga téerna.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Annons:
ks.gerbil
4/13/12, 3:11 PM
#7

5# ok willys brukar vi inte gå och handla så mycke på men hoppas att det finns på ica eller coop Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Symfoni
4/14/12, 5:42 PM
#8

#7 Jag använder inte mjölk i Te. Skulle jag prova att ha mjölk i, så skulle det bli ett mörkt Engelskt Te, t.ex. det i #1, just för att dom är tillverkade för att drickas med mjölk.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
4/14/12, 5:57 PM
#9

.. tror ni jag skulle kunna prova med typ earl grey eller english breakfast? haha skulle vilja smaka så snart så möjligt Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Symfoni
4/14/12, 6:29 PM
#10

ks.gerbil..svårt att svara på.

English Breakfast är ett Te jag inte dricker. Men av dessa två alternativ skulle jag välja detta.

För Earl Gray föredrar jag utan mjölk. Har en gång, av artighet mot värdinnan, smakat EG med mjölk och gör inte om det igen.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
4/14/12, 6:46 PM
#11

ok haha tack Flört men då provar jag english breakfast med mjölk och se hur det smakar annars köper jag den dära PG Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

JanGBG
4/14/12, 6:47 PM
#12

Tungan ute

Tycker om starkt Te med mjölk!

Det är väl den "engelska stilen"?

När jag jobbade i England, och vi arbetade sent och "mycket" var det underbart att komma tillbaks till hotelet, be om en kopp hos portiern. Man gick till sitt rum, efter en stund kom någon ur "nattpersonalen" med en bricka med Te och Sconnes med Marmelad.

Sedan sov jag gott!

Du blir bortskämd,tro inte att jag gör det till dig. sa min fru när jag kom hem och berättade.

ks.gerbil
4/14/12, 6:48 PM
#13

12# haha önska att det gick ändå Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
StefanW
5/20/12, 4:44 PM
#14

Håller med #12, Te dricker jag gärna under nattpassen och då ofta Earl grey eller Liptons gula som brukar finnas som påste. Det skall vara svart och stark med honung och mjölk.

Fast om jag vill njuta av en kopp Te så gör jag gärna en hel kanna med Te i lösvikt och ibland blir man sugen på Örtte, har tur att bo närmare en mindre stad som har en trevlig tebutik som även har lite annat smått och gott i sortimentet när man vill lyxa till vardagen lite (Record)

Stefan - Modellbyggare

monsi
5/25/12, 10:51 AM
#15

Svart Chai tea ska drikas med mjölk o socker. mjölken ska vara varm ;-)

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Bamse 08
5/26/12, 9:58 AM
#16

PG Tips (som sagt) är bra att dricka med mjölk. Annars smakar det väldigt starkt.

Socker är också nästan ett måste för mig med det teet.

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
5/26/12, 10:50 AM
#17

jag har faktiskt smakat på PG med mjölk och det smakar typ som kaffe tycker jag Tungan ute inte för jag har drukit kaffe men ja Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

Bamse 08
5/26/12, 5:42 PM
#18

¤17 Pröva med socker också vetja Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
5/26/12, 6:37 PM
#19

18# ok ska prova då Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: