Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1360 ggr
Aribigga
4/20/12, 6:43 AM

Hur gör du te?

Ja som rubriken säger, hur gör du ditt Te?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
plutopellis
4/20/12, 8:19 AM
#1

Ja, jag är lat. Till vardags blir det påse. Men på kvällen ibland blir det löste i kula eller kanna med "hållare" i.

abbis
4/20/12, 8:52 AM
#2

Jag portionerar löste i engångstepåsar..(den större varianten)

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Symfoni
4/20/12, 10:52 AM
#3

Både löste och tepåsar. Oftast blir det löste i tekula och av lathet värms vattnet i vattenkokaren. Låter teet dra i 5 minuter.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

Chieko
4/20/12, 11:00 AM
#4

Tog Tesil, för där stoppar jag ju mitt löste… Just nu är favorietteet ett löste så då blir det såklart det, annars har det mest varit påsar.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

ks.gerbil
4/20/12, 5:10 PM
#5

te-påse här borta Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Aribigga
4/21/12, 9:25 AM
#6

#4 Oj, ja det var kanske dumt formulerat, med löste menar jag Te som ligger löst i kannan eller koppen :)

Själv brygger jag mitt Te i en bryggare.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
Isa56
4/21/12, 9:28 AM
#7

Jag valde Tepåse. men använder ofta löste i ett så kallat evighetsfilter för Te. Använder vattenkokare och gör en kopp åt gången. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jalking
4/21/12, 7:36 PM
#8

Oftast påste (Jag vet, anses inte så bra, men det struntar jag i. Det duger till mig.)

Ibland löste i tekula. Mera sällan i Tekanna.

Clariiz
4/23/12, 6:12 PM
#9

Nu känner jag mig latare än någonsin!
Jag slänger i en påse i en kopp, häller i vatten och sedan i i micron lite för kort stund. Då slipper teet stå och dra, det har lagom Temperatur och smak direkt när det kommer ur micron :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Allamej
4/23/12, 8:43 PM
#10

Pä kvällen när jag ska ha mitt kvällsro té så spolar jag vatten i muggen, i med tepåsen, in i micron 4 min. och sen går jag och byter omslag på benet, då när jag är klar så är téet så pass indraget och svalt att jag kan använda honung Och få de medicinska egenskaperna.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: