Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2218 ggr
ks.gerbil
4/27/12, 7:15 PM

dricka samma eller olika?

hur brukar ni göra? är det samma Te hela tiden eller dricker ni lite olika? ni kanske till och med dricker olika teer under dagen? berätta Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Bamse 08
4/27/12, 7:53 PM
#1

Jag brukar dricka olika under dagen.

What doesn't kill you makes you stronger.

plutopellis
4/27/12, 8:41 PM
#2

Till vardags är det nästan alltid samma sen ibland är man sugen på löste så tar man det. Är mjölken slut hemma dricker jag löste för då vill jag inte ha mjölk. Men oftast samma.

Chieko
4/28/12, 6:47 PM
#3

Har nästan alltid ett favoritte som jag då dricker varje gång jag dricker Te. Fast när jag tog med mig Te ut i skogen i veckan blev det lite olika smaker.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Stephanie
4/28/12, 7:15 PM
#4

Olika nästan hela tiden. Är det nån jag är extra sugen på kan det bli samma några gånger i rad. :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Vargöga]
4/28/12, 8:05 PM
#5

Olika. Brukar köpa såna där flersmaks förpackningar ibland så jag kan blanda.

Isa56
4/28/12, 8:14 PM
#6

Lite olika efter humör. I vinter har favoriten varit green Chai med kanel, nejlika och kardemumma och apelsinskal.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Luju
6/25/12, 12:03 AM
#7

Jag dricker också Te efter humör, och även efter vad jag är sugen på just då. Earl Grey är nog det teet som jag dricker mest som vardagste.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

ks.gerbil
6/25/12, 9:18 AM
#8

Söta teer på morgon och kväll sen något som english break fast eller earl grey på dagen

Gerbil-hemsidan hittar du R

vaanjja
6/25/12, 10:04 AM
#9

Absolut olika under dagen, så roligt att variera sig. Ser alltid till att ha många olka teer hemma så jag kan ta vad jag är sugen på. Har precis gett ett nytt Grönt te en chans, ny smak från Lipton, triangelpåsar med Grönt te +apelsin och jag tror det är mandarin. Tycker inte om Grönt te med nu på morgonen hittade jag rätt sätt att tillaga detta teet så det skulle få smaken jag tyckte om. :)

tlover
4/9/13, 4:58 PM
#10

Jag dricker alltid svart Pu-erh på morgonen, sen under dagen dricker jag vad jag (eller min man) känner för av gröna teer eller Oolong på kvällen dricker jag bara örtteer av olika slag.

l'm back

Tarotstollan
4/9/13, 7:36 PM
#11

Jag brukar byta smak varje gång jag bryggar ny kanna. Då har jag redan druckit 3-4 muggar med samma smak.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ThreeStars
4/9/13, 9:34 PM
#12

Ofta dricker jag samma - Irish Cream (min favorit) Men ibland byter jag till antingen grön mint eller något Te med citrussmak :)

HusetAnubis
4/11/13, 2:43 PM
#13

Jag dricker också olika teer under dagen.

När jag pluggar föredrar jag fruktiga eller blommiga teer. Brukar periodvis ha vissa favoriter jag dricker ofta.

På kvällen blir det gärna vitt Te eller kryddigt Te, lite mer livsnutar Te.

När jag dricker Te till mat så blir det earl grey, kvitten Te eller eller liknande, lite efter humör.

Annons:
LinaLj
4/13/13, 11:01 PM
#14

Jag dricker två olika teer varje dag ungefär. En kopp sencha någon gång mitt på dagen. Resten av tiden dricker jag någon form Rooibos. Oftast samma smak hela dan.

karro1999
4/14/13, 9:29 AM
#15

jag dricker det jag tycker är godast sen det som är lite mindre gott osv.

[lillalollo]
4/15/13, 1:24 PM
#16

Jag har en hel del teer allt från lipton till yogi och till löste från Te butiker.

Men har några favoriter och det är Jasminte, guavate, Ett citrus Te jag ej kommer ihåg namnet på men slutar på "noch". Och sen liptons gamla hederliga svartvinbärste. Dessa brukar jag dricka resten står mest i hyllan.

jo earl grey på morgonen.

Zureel
4/18/13, 4:08 PM
#17

Oftast blir det Svart te på morgonen Grönt te runt lunch och middag, Rött te vid fika och Örtte sent på kvällen.


Upp till toppen
Annons: