Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1408 ggr
Luju
5/2/12, 10:03 PM

Recension - Chai-te från Indiska

Fick ett Chai-te från Indiska av min vän för ett tag sen. Jag har testat det några gånger sen dess, men tänkte att nu är det dags att göra en recension av det Glad

  • Första intrycket

Blev otroligt glad när jag fick det i värdinnagåva! Så första intrycket var, ja, glädje.

  • Dofterna

Chai-teet är uppbygt på mycket kryddor, så varje gång jag öppnar påsen känner jag de otroliga dofterna av alla kryddor, men samtidigt är det lite sött i doften.

  • Tillagning

Jag kokade vattnet i vattenkokare, sen lät jag teet ligga i en te-kula i ca fem-sju minuter tills vattnet fick en fin färg.

  • Smaken

Smaken är mycket kryddig, men inte för mycket. Det är, precis som i doften, lite sött i smaken. Jag tycker om det!

  • Olika smaktillsatser

På förpackningen står det att man gärna ska ha i varm mjölk och socker. Jag har testat det, och sockret kompletterar det söta och kryddiga bra. Men det går lika bra utan också.

  • Slutresultat

Jag tycker mycket om det här teet och rekommenderar det absolut om man tycker om chai-te! Det är ett väldigt lättdrucket Te och funkar bra både på kvällen och morgonen.

Det får fem Cool av fem möjliga

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Mimmi
5/2/12, 10:06 PM
#1

Låter gott! Har testat många chaiteer utan att hitta något som är tillräckligt starkt för min smak!

PS. Det stavas recension!

Luju
5/2/12, 10:12 PM
#2

Det här teet är gott, men det är inte så väldigt kryddstarkt. Har du chansen att testa det så gör det gärna, det är som sagt ett smakrikt och lättdrucket Te.

Tack för att du uppmärksammade min felstavning! Har ändrat det nu Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Chieko
5/7/12, 8:00 PM
#3

Hmm kanske ska testa det då. Vissta chaiteer har för mycket av en krydda, om det är nejlikan eller vilken det är vet jag inte, men jag blir illamående av det då. Inte så kul. Twinings har ett Chai som jag först gillade jättemycket, men sen bytte de påse och de måste ha bytt recept också för jag tycker knappt att det smakar något alls längre!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: