Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1145 ggr
ks.gerbil
2012-05-06 17:01

vad tycker ni är viktigast..

vad tycker ni är viktigast när ni är ute och ska köpa ett nytt Te? liksom vad tittar ni efter i affären när ni inte letar efter ett speciellt Te och vill bara testa något nytt?

jag letar efter…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
ks.gerbil
2012-05-06 17:10
#1

jag går efter magkänsla Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Vargöga]
2012-05-06 18:01
#2

Jag går på magkänsla. Luktar på de flesta innan jag väljer men det är magkänslan som får bestämma.

plutopellis
2012-05-06 19:13
#3

Jag fick välja fin förpackning för det är ju den som drar ögonen till sig, sedan läser jag på vad den innehåller och tar den eller tittar vidare efter någon annan som drar ögonen till sig Glad

Jofiel
2012-05-06 19:28
#4

Jag valde framträdande lukt för jag köper oftast löste och då luktar jag på olika sorter innan jag bestämmer mig för vilket jag ska köpa.

ks.gerbil
2012-05-06 19:39
#5

roligt att se vad olika personer tycker!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Luju
2012-05-06 22:28
#6

Jätte bra undersökning, ks.gerbil! Glad

Jag valde annat, för mig brukar valet ligga på vilken smak det står att teet har. Och iofs, hur fin förpackningen är Flört

Till exempel, köpte ett Te för många månader sen som hade "citron och honung", tyckte det lät som en spännande kombination då jag brukar dricka (liptons) citronte med hunung i när jag är förkyld. Dock var smaken inte alls som jag föreställt mig.. Smakade teet igen iafton efter att det fått ligga i skåpet orört sen sista gången jag smakade det. Smaken var lite bättre denna gången faktiskt, kanske inte mitt favoritte, men det var helt okej faktiskt.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
vaanjja
2012-05-06 22:41
#7

Jag går ofta på märket och sedan vad som ser gott ut… kanske dumt att välja efter märke, men jag vill inte ta något som man inte vet vart och hur det är producerats. Typ skulle  nog aldrig köpa ett Te från Garant eller Willys egna märke. (bara exempel) Dessutom vet jag ju att t ex liptons teer brukar vara goda, så väljer jag mellan två märken med samma smak blir det väl att man tar lipton.

tlover
2013-04-09 18:38
#8

"Annat"

Jag köper ju nästan endast på nätet och då kan jag ju inte tex lukta eller kolla på förpackningar. Jag brukar ofta testa nått Te jag läst om i nån bok eller på reklam från tebutikerna.

sen dricker jag ju nästan bara neutrala teer och det kan vara svårt att skilja på lukten mellan ett sencha eller ett gyokuro 😉

l'm back

karro1999
2013-04-09 19:02
#9

jag går efter lukt blir dock inte alltid gott Te med hem.

tlover
2013-04-09 19:07
#10

#9: det har jag också varit med om, vanilj tycker jag luktarunderbart men smakar päck. sen så gömmer jag det till nästa gång också 🤔

l'm back

Tarotstollan
2013-04-09 19:33
#11

Om det är löste så läser jag vad det är i  först, sen kollar jag vad det luktar. Eller tvärtom.
Är det i påse ser man ju alltid hur det ser ut på bilden sen skakar och luktar jag på det, om det går. Är det stark lukt kan man känna det genom påsen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[typellisch]
2013-04-11 20:32
#12

Ibland vad jag är sugen på, ibland vilket märke, ibland priset, ibland viss smak osv osv.

Pelle Långlös
2013-04-13 17:58
#13

Jag väljer från innehållet i teet. Det skall vara något som tilltalar mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[lillalollo]
2013-04-15 13:20
#14

doften går jag efter. Det talar mycket för vad som finns i. Och hur starkt det kommer smaka.

LinaLj
2013-04-15 13:35
#15

Jag valde annat eftersom jag för det mesta letar efter en viss sort. Oftast är jag på jakt efter något speciellt. Sedan kan tetanten (som jag kallar ägarinnan i den lokala tebutiken) alltid locka mig att köpa något annat hon har fått hem.

TatsuOni
2013-04-17 14:49
#16

Jag valde annat. Jag tar någonting som "låter spännande/gott". Ibland luktar jag också för att se om det luktar gott, men oftast blir det att läsa om det låter intressant. Både i affär och från internet.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

abbis
2013-04-17 23:48
#17

Jag valde Övrigt för att jag dricker bara kvalitet. Kanske kostar nån krona mer /kopp men det är det värt..

Te som doftar mycket smakar ibland ingenting pga av att det är syntetiska tillsatser.Därför väljer vi bort dessa leverantörer..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

VildaVittra
2013-04-18 10:20
#18

Jag tittar efter närproducerat och ekologiskt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: