Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 1428 ggr
PandanNilsson
2012-05-16 15:32

Te räddar liv!

Nu den här senaste veckan har det varit extra jobbigt för mig eftersom jag har allergi. Det som händer med mig att jag nyser, rinner i ögonen och ansiktet svullnar upp.

Men för några dagar sedan, var bara jag och min lillebror hemma.
Då fick jag en allergi atack. Min hals hade svullnat upp och hade stoppat luft rören. Och näsan var igen täppt. De hade aldrig hänt förut.
Jag skrek på min lille bror att hämta grannen, men hon var inte hemma.

Jag harklade mig och grätt. Jag skulle ringa mamma men pengarna var slut på mobilen, så jag slog in nummret på mobilen, mamma svarade och de enda jag kunde säga var att "jag kan inte andas".

Sedan tog jag min medecin, och det lättade lite. Sedan tog jag en kopp Te och allt försvann! Förvånad

Så nu MÅSTE jag dricka Te så jag inte "dör". Fast jag kan säga att jag inte lider av de Cool

Idag fick jag ett sånt anfall igen men då visste jag ju vad jag skulle göra så det gick bra.

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Annons:
ks.gerbil
2012-05-16 15:52
#1

oj va hemskt jag skulle få jätte panik om jag inte kunde andas Foten i munnen bra att det gick bra!

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-05-16 19:22
#2

Ush fy vad hemskt! Vet hur det är att inte kunna andas och det är panik på hög nivå! Skönt att du hittat något som hjälper Glad

PandanNilsson
2012-05-16 20:38
#3

Ja det känns bra med Skrattande Te är ju inte lika äckligt som min medecin ;)Jag har bara socker i, så ingen honung eller så.

Ursäkta alla stav fel men jag skrev det direkt efter atacken ;P

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

tlover
2013-05-18 11:20
#4

var det rooibus Te ("rött te") eller nått annat du drack?

Jag undrar eftersom rooibus anses hjälpa mot luftrörsproblem som tex astma men jag har aldrig läst om nån som varit med om att det hjälper personligen

l'm back

Zureel
2013-05-19 07:48
#5

TS det låter väldigt jobbigt men vad skönt att hitta något som kan hjälpa till lite med dina besvär.

#4 Kanske ska rekommendera rooibos till en vän med astma då för att se om det kanske hjälper lite värt att testa.


tlover
2013-05-19 09:11
#6

#5 jag tror inte det skadar i alla fall, Te och endel örtteer som tex rooibus tror jag funkar mest som förebyggande/ stärkande inte vid tex anfall.

För en nyttig kost hjälper ju vid det mesta.

Men om det blir stor skillnad för din kompis skulle det vara kul att veta 🙂

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: