Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1506 ggr
Luju
2012-06-05 20:37

Köpt te baserat på namnet?

Skulle vilja utveckla en tråd som TiF Medarbetare PandanNilsson startade om roliga te-titlar (läs den tråden här)

Har du någongång köpt ett lös-te baserat (nästan) enbart för namnet på teet, "bara för att ha det"?

Jag köpte ett "Pite-te" en gång, "bara för att ha det". Själva teet blev tyvärr inte mer än ett Te som jag dricker någongång då och då. Men det känns helt klart som att jag ska äga ett Te som heter "pite-te".

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
vaanjja
2012-06-05 22:59
#1

Jo, jag var i helsingborg förra helgen och besökte slottet/parken Sofiero. Dom hade Sofiero-te i souvenirshoppen… doftade sjukt gott, blev lockad, en liten souvenir med Sofiero-te kunde man väl ta hem? Visst, dyrt men…Flört Men blev besviken, hihi, got förstås men smakar nästan bara vanliga svrta teblad. Hehe. Så går det när man köper det bara för att.

Jofiel
2012-06-06 08:49
#2

Det har jag gjort många gånger. Jag tycker det är lite kul när man kommer in i en Te affär och kan läsa vad dom heter.

Sist jag fastnade för namnet var när jag hittade Buddha Te. Jag tänkte att av det blir man säkert lugn och harmonisk Flört

Jag köpte det och det var riktigt gott, lite fruktigt och blommigt, men mer rogivande än något annat Te var det inte fast det var ju ingen som påstått  heller det var ju bara i mina tankar Glad

ks.gerbil
2012-06-06 18:02
#3

det har jag säkert gjort Tungan uteFlört

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-06-06 20:03
#4

Har gjort flertal gånger men kan ärligt inte minnas något av dom nu Skäms

ks.gerbil
2012-06-07 21:25
#5

den dära söder teet typ den köpte jag för den lät lite somrig Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Vargöga]
2012-06-08 16:22
#6

Det har jag säkert gjort nångång.

Annons:
jagga-ewe
2012-06-08 22:03
#7

Jag brukar köpa ett Te som heter "semester" på somrarna, men förra sommarn bytte jag till "håll-i-daj" bara för det fåniga namnet. Det var ett bra byte, håll-i-daj var mycket godare. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: