Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2056 ggr
Tarotstollan
2012-06-11 22:06

Egna teblandingar

Är det någon här som har köpt olika Te smaker och blandat ihop till något nytt Te?

I så fall hur blev det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
ks.gerbil
2012-06-12 15:19
#1

inte derekt till en Te men jag och en min kompis gjorde Te sen la vi liite i en kopp med massa socker (så att det blev en gegga) sen blandade vi olika teer men det är svårt att veta om det annars hade blivit gott med all den dära sockret Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-06-12 15:21
#2

men det va inte svaret du sökte efter Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
2012-06-12 19:11
#3

Nej, men alltid kul att höra vilka knasiga idér vi kan komma på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ks.gerbil
2012-06-13 18:35
#4

3# hahaha Tungan ute

men jag tror att man kan blanda frukt teer med lycka Glad svarta teer låter inte som det skulle funka lika bra men varför provar inte du? Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
2012-06-13 18:53
#5

Jodå jag skall göra det, men tänkte att det kanske redan fanns någon här som gjort det och kunde lämna tips på goda smaker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ks.gerbil
2012-06-13 19:11
#6

5# åå vad spännande Skrattande måste få höra sen när du har provat Skrattande (ps. du kan göra recention om det!)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[Vargöga]
2012-06-13 19:13
#7

När jag var yngre så tog jag oftast två olika tepåsar i samma mugg.

Tarotstollan
2012-06-13 20:10
#8

#7. Det låter spännande, kommer du ihåg några smaker som du blandade? Hade du några favoriter?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vaanjja
2012-06-14 06:15
#9

Jag brukar blanda ihop mina lösteer när det bara finns en liten skvätt kvar av dem. Oftast blir de två sorter. De tbrukar inte smaka något särskilt, för oftast är det en av smakerna som dominerar. Typ blandar jag Earl Grey med lite kärlekste smakar det Earl Grey.

[Vargöga]
2012-06-14 08:21
#10

#8 Nej tyvärr kommer jag inte ihåg vilka sorter det var.

grottLisa
2013-01-23 23:19
#11

Till och från brukar jag faktiskt blanda lakriste och blåbärste, tycker det blir en väldigt spännande kombination :-)

Denna kommentar har tagits bort.
LinaLj
2013-03-01 20:44
#13

Jag brukar ta något "rent te" dvs utan smaktillsattser och sedan tillsätta lite olika örter som jag har hemma. Oftast för att komma åt egenskaperna av örterna och rena örttrinkiturer smakar illa. Men att para ihop Grönt te med pepparmynta är väldigt gott. Likaså en blandning av Svart te, pepparmynta och kungsljus.

Annons:
tlover
2013-04-04 21:09
#14

När jag praktiserade i en butik där jag blev "teansvarig" testade jag, förutom att beställa en egen blandning som vi tänkte testa och se om det kunde bli butikens egna Te, att blanda den blandningen med lite papparmyntsolja (på en papperstuss tänkte den skulle blanda bättre då) men det gick inge bra.

Det där testet med en egen blandning var Grönt te, ingefära och citronmeliss, men tyvärr var inte citronmelissen stark nog så det blev ett grönt ingefärate

l'm back

Upp till toppen
Annons: