Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1281 ggr
Bamse 08
2012-06-12 19:37

Te du inte tycker om

Hej!

Har du något Te du inte tycker om som du har provat?

Vad var det som du inte gillade?

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
plutopellis
2012-06-12 20:06
#1

Rooibos, det är för kryddigt för mig. Föredrar frukt eller blommor om det ska vara smak. Gröna teer också, kan inte sätta fingret på varför men oftast gillar jag dom inte. Är det blandat med svart brukar det gå ner eller citrusfrukt då är det ok Glad

Jofiel
2012-06-12 20:23
#2

Jag köpte nyponte en gång det var alldeles rött och såg ut och smakade som varm saft. Det var inte gott. Jag tycker Te ska smaka Te Glad

plutopellis
2012-06-12 20:27
#3

#2 ja! nu när du säger det, det står i skafferiet och samlar damm här också! Testade även ett som hette red temptation en gång och det var typ samma sak surt, knallrött och smakade som varm saft. Ingen höjdare! Obestämd tur det var på jobbet så jag inte köpte hela förpackningen!

[Vargöga]
2012-06-12 20:29
#4

Apelsin var ingen höjdare.

[WickedAlly]
2012-06-12 20:49
#5

Gillar inte Te med vanlij, har inte smakat något hittills i alla fall som jag tycker om.

Grönt te är inte heller min kopp Te så att säga ;)

vaanjja
2012-06-12 22:58
#6

Jag har smakat två gröna teer, det ena hette Lira Lima och det var ganska gott men ingen favorit. Är någt speciellt med smaken som jag itne kan sätta fingret på. Sedan var det något med jordgubb/rabarber och det var verkligen inte gott alls. Så gröna teer är väl inte favoriten. nån som vet vad skillnaden på gröna och svart teer är förresten?

Annons:
AkaiTsuki
2012-06-13 01:34
#7

Jag gillar inte blåbär eller skogsbärste

Inte heller de man brukar köpa på hälsobutiker osv

//Joanna

jagga-ewe
2012-06-13 07:44
#8

Jag gillar inte cream-teer, sånna som var så poppis på 90-talet. Vill ha friska smaker på mitt Te, inte gräddiga.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

vinteralvan
2012-06-13 14:28
#9

Jag köpte fläderte en gång för jag gillar fläderblomssaft och läsk men som Te var det verkligen inte gott.

ks.gerbil
2012-06-13 18:33
#10

4# inte för mig heller Obestämd dock är det inga problem om det är blandat med andra frukter men inte bara apelsin Obestämd vi har en hemma som heter orange crush har luktat på den och kommer inte göra det igen Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Vargöga]
2012-06-13 18:57
#11

Oftast brukar apelsin äen vara i tropical och den gillar jag inte heller. har svårt med citrus.

Tarotstollan
2012-06-13 19:08
#12

Jag älskar i stort sett alla svarta teér. 

Tycker inte om gröna teér, har smakat på två olika och tycker att de är beska. Vitt Te har jag bara smakat ett av och det smakade ingenting, därför vet jag inte vad jag tycker om det. Får ta och testa några till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2013-05-17 16:26
#13

Teer med vaniljssmak, nu tycker jag ju inte om de flesta smaksatta teer men dom varierar från ok till goda men sånt med vaniljsmak klarar jag inte av att dricka alls.

Tyvärr älskar jag doften av vanilj så förr då jag köpte smaksatta Tesorter (eller jag köper ju jasminteer ibland nu och även ibland rökta eller Masala chai) så köpte jag ofta teer med vanilj i för att dom luktade så gott 😊

#6 Grönt te har upphettats och sen torkats efter skörd.

Svart te för fermatera (jäsa) och sen upphettas det och torkas. Det finna artiklar om Svart te och Grönt te och även artikeln om cammelia sinensis berör ämnet

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: