Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 2159 ggr
ks.gerbil
7/2/12, 12:08 PM

OT- IQ test

haha.. tycker sånt här är kul Tungan ute provade testet och fick 103 dock tror jag att jag skulle kunna göra bättre problemet är att jag lätt kan få panik så jag fick hoppa över några Obestämd. men jaja prova ni också :D http://www.mensa.se/provtest

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Smullis
7/2/12, 1:37 PM
#1

Haha kul grej :P Blev dock också stressad och bara klickade på vissa ;) Men sen var den ju inte till för folk i min ålder hehe

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

ks.gerbil
7/2/12, 2:22 PM
#2

Den är för alla åldrar tror jag :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Smullis
7/2/12, 2:44 PM
#3

Det stod typ att den är gjord för folk över 18 år :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Vargöga]
7/2/12, 5:00 PM
#4

Nä såna mensa-tester klarar jag inte av. De första är rätt så enkla men sen, sen blir du djävulskt svårt att jag bara gissar mig fram till ett svar.

ks.gerbil
7/2/12, 8:13 PM
#5

4# ja vissa va ju väldigt svåra!

Gerbil-hemsidan hittar du R

[WickedAlly]
7/2/12, 11:07 PM
#6

126 :)

.

Annons:
ks.gerbil
7/3/12, 12:05 AM
#7

Oj du va nära!

Gerbil-hemsidan hittar du R

[WickedAlly]
7/3/12, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Stod såhär:

(Blev lite taggad på att göra ett övervakat)

:))

ks.gerbil
7/3/12, 1:32 PM
#9

ska du göra det? :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[WickedAlly]
7/3/12, 1:37 PM
#10

Tror nog att jag ska det, vore ju kul att veta även om jag har väldigt svårt att tro att jag får tillräckligt för ett medlemskap :)

ks.gerbil
7/3/12, 1:38 PM
#11

men nu när du vet svaren kan du ju ta och göra om dem så får du ännu högre *skojar*

Gerbil-hemsidan hittar du R

[WickedAlly]
7/3/12, 1:42 PM
#12

Enligt bilden så kan man ju inte få högre på testprovet men man kan ju hoppas att de dyker upp på det riktiga :P

xiideer
7/4/12, 1:34 AM
#13

Jag har gjort det riktiga och har blivit erbjuden medlemskap.. Men ja vet inte.. Verkar rätt lamt mer en massa smarta människor som sitter och är just smarta jämt, haha! =)

Annons:
ks.gerbil
7/4/12, 11:21 AM
#14

13# men då är du ju jätte smart :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

[WickedAlly]
7/4/12, 2:45 PM
#15

#13 Åh, tufft :)

Det har jag också funderat på, haha. Vad gör man egentligen? :P

xiideer
7/4/12, 3:58 PM
#16

Nja alltså.. Jag kan tycka att vilken krabba som helst är smartare än dem människorna.. Ja menar allvarligt talat.. Dem har ju inte direkt något liv, många av dem har inget jobb utan dem "lever" på att Te.x räkna ut tal.. Om jag hade fått pengar för mina förmågor så hade jag oxå blivit glad men egentligen så lever dem på kändisskap, och det tycker jag inte är smart… Men, dem får göra som dem vi, dem borde ju veta "bäst" ;) haha! =)

#15, Vad man gör.. De va en bra fråga :) Det kunde uppenbarligen variera, men jag gjorde första delen av mitt, sittandes helt ensam i ett rum med en stol (obekväm sådan), ett bord, pappret och två stiftpennor. Dem tog min mobil, min klocka mina band som jag alltid har på armen (?) och min toffs.. Frågan e va dem skulle ha de sistnämnda till men ja fick ju göra som jag blev tillsagd =D

Andra delen gjordes i ett rum fullt med massa störande människor, fast på samma villkor som det första. Blev jävligt förvirrad när ja gick in och rummet va fullt av tjötande människor som pratade om allt från kärnfysik till gårdagens fotboll :S Men efteråt fick ja förklarat för mig att det ställs större press på människan om det är fler människor runt den och ibland kan det "försämmra" resultatet..

Efter att ja fick reda på att ja hade klarat det och var till och med lite över så blev jag ju såklart väldigt glad men medlemmarna som hade sett fram emot en till medlem blev inte lika glada när jag tackade nej, haha! =D

Har fått höra hela mitt liv att jag är dum i huvudet, korkad osv osv bara för att jag har min ADHD/drag av asbergers.. Jag ville motbevisa det och nu är det gjort! =)

Men ni som nu vill göra deras test kan skriva ett mejl till dem och förklara att ni gärna vill göra det, så gjorde jag =)

//Malin och Våfflan

Fridaybrew
7/4/12, 6:18 PM
#17

#16 Du grattis till bra testresultat =)

En fråga är frågorna på den riktiga liknande svårighetsgrad som provtestet? För jag har varit skeptiska till alla online test då jag testar dom så högt, så jag misstänker att det är ett sätt att få en att betala för det riktiga testet som då är mångdubbelt svårare som man knappast har chans på.

Mensa provtestet är väldigt litet i sin utformning och jag får alla rätt på den. Dock finns det klurigare test online som tar över en timme att ta sig igenom typ och där har jag testat uppåt 165 dock normalt så ligger jag lägre runt 145.

Visst kan man som du tacka nej till medlemskapet men tycker det vore roligt att ha kontakt med andra människor som gör iq test bra =)   (undviker ordet smartare med flit)

/Fridaybrew

xiideer
7/4/12, 6:34 PM
#18

Nja alltså, dem testen som ligger på mensas hemsida är mycke lättare än det riktiga kan jag ju säga, så om du har högsta poäng på det så kan du nog söka till det riktiga testet =)

När jag gjorde det så gjorde jag ena delen första dagen och andra delen, andra dagen så det tar ju tid! =)

Anledningen till att jag tackade nej är att jag helt enkelt inte kan  se mig själv gå på mensa möten ca var tredje månad och prata om min tallang.. Det känns faktiskt helt värdelöst! =) Men däremot så vet jag nu till hundra procent att jag inte alls är dum i huvudet, och det är väldigt skönt att veta! =D

ks.gerbil
7/5/12, 12:01 PM
#19

Så själviskt och dumt att stå där och prata om sin talang

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
7/5/12, 6:10 PM
#20

Haha! Det här var ju upplyftande att läsa: Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten.

Fick 119 Obestämd

Annons:
xiideer
7/11/12, 11:57 AM
#21

#20 haha jo, men eftersom det är ett så litet test med få frågor så finns chansen faktiskt att du kan kvalificera dig på det stora tester eftersom der är fler frågot att svara rätt på! :D

#19, dom skryter väl inte direkt men alltså.. Det där med att berätta om vad jag kan och vad jag är bra på, det gjorde man i grundskolan, man behöver inte ha en hel grupp där folk gör det jämt ;)

Fridaybrew
7/11/12, 3:52 PM
#22

#21 det är helt enkelt en gemensam grund att relatera till varandra rent socialt.

Det har lika stor betydelse som när man träffarn någon ny inom en bekanskapskrets och frågar en av de första frågorna som brukar bli "vad jobbar du med"? Den frågan innebär inte att nödvändigtvis är intresserad av vad någon jobbar med utan hur man ska förhålla sig till den.

Sen med tanke på att det är klyftiga personer som frågar så behöver du troligen bara svara en gång =)

Edit: om man jämför med andra prov tex skola/universitet så brukar det ofta vara nyfikna frågor om hur det har gått efter man har fått resultatet. Så egentligen behöver det inte ligga något annat än genuin nyfikenhet bakom.

Edit 2:Att vara medlem i mensa ser också helt ok ut på cv:t =)

/Fridaybrew

ks.gerbil
7/11/12, 9:13 PM
#23

22# det där lät klokt inte för jag fattade mycke men x)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: