Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2490 ggr
jagga-ewe
2012-07-04 09:06

Kola-te

Satt o pratade med en kollega som likt mig dricker mycket Te. Han frågade om jag kände till nåt Te som smakar kola. Alltså som gräddkola o sånt, godis-kola. Jag kan inget komma på, men tänkte att jag frågar er andra här. Känner ni till nåt Te som smakar kola, eller däråt?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
ks.gerbil
2012-07-04 11:22
#1

nej men det måste verkligen smaka bläh Tungan ute typ som att dricka varm cola XP

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
2012-07-04 11:33
#2

Nej, inte cola som i cocacola. Utan kola som i godis. Det är inte några likheter mellan kola och cola.
Varm kolasås, som man har på glass tex, är ju jättegott.

Det finns ju Te med choklad i, som i min värld måste vara det vidrigaste man kan dricka, så varför inte med kola?

Skulle även kunna tänka mig Te med chili, fast utan den där förb--ade chokladen som alltid ska vara med då. Problemet är ju att styrkan i chili är fettlöslig, inte vattenlöslig, så det är svårt att få till.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
2012-07-04 11:36
#3

jaha då missade jag där du skrev att det skulle vara godis cola, jaaa…. varför inte xD men håller med dig att choklad Te låter väldigt äckligt skulle alldrig dricka XP

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-07-04 11:38
#4

googlade på cola tea och detta kom fram så det verkar i alla fall finnas något sånt….

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
2012-07-04 11:40
#5

Ja, det är därför jag skrev kola med 'k' och specificerade att det var godiskola jag menade. För att ingen skulle tro att jag menade Cola.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
2012-07-04 11:44
#6

jo men jag missade där du skrev att det skulle vara som grädd kola o.s.v. :P

sen är jag lite trött så kanske borde inte vara här och orsaka problem och missförstånd Oskyldig

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
jagga-ewe
2012-07-04 11:59
#7

#4: Nu är du inne på cola igen, det var ju inte det det ska vara. Kola som är godis stavas alltid med 'k' för att skilja det från Cola, som är del av varumärket Cocacola. Cola är aldrig små sega bitar gjorda av smör, grädde och sirap och/eller honung. Det är däremot kola.

Sen är även "kola" slang för kokain, men det vill jag inte ha i mitt Te!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Tarotstollan
2012-07-05 01:13
#8

Jag köpte ett Te i te-affären som hette Drömkola. det var med små sega kola bitar i. De smälte naturligtvis under bryggningen. Jättegott! Tyvärr när jag kom tillbaka till affären hade de bytt ägare och massor av de goda teér jag hade köpt innan hade de inte kvar. Sen har jag liksom glömt av att kolla på andra ställen om de har det teét, eller för den delen andra teér som jag saknar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ks.gerbil
2012-07-12 19:07
#9

missade denna tråden efterår förlåt Oskyldig

7# jo jo haha okej ska säga till att jag stavar med K Flört

har du hittat nåt jagga-ewe?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Luju
2012-07-12 23:58
#10

Känner också igen att det ska finnas ett gräddkola-te, men enda ställerna som jag sett det på är som löste i te-butiker. Så prova gå till din lokala tebutik så borde du hitta det

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Tzatze
2012-07-13 04:57
#11

Själva kolasmaken (se tjinuskasås) består av ingefära och vanilj samt en massa socker och grädde förstås. Har inte provat själv men det skulle väl kunna gå att smaksätta ett ett Te själv om man vill experimentera.

ks.gerbil
2012-07-13 11:51
#12

Undra om man kan om det finns cocacola te… Hahah

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tzatze
2012-07-13 13:14
#13

Cocacola-smakerna är citrus, kanel, muskot och vanilj Flört

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cola

Annons:
ks.gerbil
2012-07-13 13:49
#14

Hehe… Men tänk er en te-påse som blir cocacola sen xD (om ni fattar)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-07-13 13:49
#15

Hehe… Men tänk er en te-påse som blir cocacola sen xD (om ni fattar)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tzatze
2012-07-13 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Enklare att köpa färdig cocacola+te på flaska i så fall, och värma Foten i munnen.

jagga-ewe
2012-07-13 15:44
#17

Lokala tetanten har ett Te med gräddkola och choklad. Det går bort för min del, eftersom jag inte tål choklad. Men kollegan ska köpa det, har han sagt.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
2012-07-13 16:07
#18

17# Oj! hahah.. då fanns det Tungan ute frågga honnom/henne vad hon tyckte eller om hon vill bli medlem här och berätta vad hon tyckte ;D

16# o.O OMG det där vill jag alldrig smaka… eller i för sig är ju fanta och cola tillsammans gott så varför inte det där? XD

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
2012-07-13 16:13
#19

Han är inte så mycket för att hänga på forum…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
2012-07-13 16:16
#20

19# nähä jaja alla är ju olika men du kanske kan fråga honnom om han vill berätta vad han tyckte?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
jagga-ewe
2012-07-13 16:35
#21

Jadå, när han har köpt det och provat det kan jag göra det. Men han har semester fem veckor nu, så jag kommer inte träffa honom på ett tag.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
2012-07-13 17:10
#22

jaja ingen brådska ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: