Annons:
Etikettövriga-tesorter
Läst 2205 ggr
Bamse 08
7/19/12, 3:05 PM

Impulsköpa?

Hej!

Brukar du impulsköpa Te grejer?

T.ex. Tillbehör, nya teér.

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
Pelle Långlös
7/19/12, 3:35 PM
#1

Inte nu för tiden för jag har dåligt med pengar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jofiel
7/19/12, 6:15 PM
#2

Ja det brukar jag göra. Särskilt om jag går in i en Teaffär för det luktar alltid så gott av alla teer. Då blir det oftast något nytt Te Tungan ute

plutopellis
7/19/12, 9:10 PM
#3

Ja, löste typ på ICA och Coop, det låter gott men så dricker jag oftast bara en mugg Obestämd fast köper alltid bara lite första gången Glad

ks.gerbil
7/19/12, 11:10 PM
#4

Ibland haha men oftast sätter pappa stopp för det ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
7/20/12, 3:47 AM
#5

Kan man lugnt säga ja! Var och handlade i dag, planen var att jag skulle köpa två teér! Jordgubbste som jag skall skriva en recension om och så det teét jag skall ha till nästa månads recension.

Jag kom från affären med fem stycken!Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ks.gerbil
7/20/12, 12:49 PM
#6

5# haha ojda ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
plutopellis
7/20/12, 2:45 PM
#7

Kom precis hem med ett löste, viol och lakrits. Lät väldigt spännande! Får bli en recension av det sen :)

Tarotstollan
7/20/12, 3:31 PM
#8

# 7. Låter spännande, var köpte du det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Stephanie
7/20/12, 4:16 PM
#9

#7 Oj! Det lät gott! Var det det?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

plutopellis
7/20/12, 6:26 PM
#10

Har inte hunnit smaka ännu blir när sonen lägger sig. Köpte den i en sån där presentbutik, de har mycket ljus och sånt fint att ge bort men så hade de fått in en hel del spännande teer :) tinzimara i Halmstad :)

Jofiel
7/20/12, 6:34 PM
#11

Viol och lakrits Tungan ute det skulle passa mig. Ska till Falkenberg snart det är väl inte så långt från Halmstad. Får nog kika in i den presentbutiken.

plutopellis
7/20/12, 6:35 PM
#12

Ja vad kan det vara, tre fyra mil? Den ligger mitt på stora torget jämte sytemet Flört

Jofiel
7/20/12, 6:37 PM
#13

Tack, då ska jag leta efter den affären Glad

Annons:
Tarotstollan
7/20/12, 7:29 PM
#14

Har sett att det funnits Te att köpa i presentaffärer, men det har aldrig blivit av att jag köpt något. Får nog ta och tänka om och titta lite närmre på dem nästa gång. Tack för tipset!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

AkaiTsuki
7/20/12, 11:08 PM
#15

Brukar aldrig impulsköpa xD Är lite snål, men om jag vet att jag har pengar kan det bli impulsköp vilket är väldigt sällan

//Joanna

Lillamor
7/21/12, 8:01 PM
#16

Köpper alltid några hg löst grönt eller Rött te om det luktar gott

Mimmi
8/2/12, 1:02 AM
#17

Slank visst med några teer i beställningen av en ny TesilOskyldig

Lillamor
8/2/12, 11:11 AM
#18

Köpper alltid  teer när jag är ute på sådana ställen som jag sällan besöker.

[WickedAlly]
8/2/12, 4:07 PM
#19

Händer titt som tätt, sen ställer jag dem i skåpet och gör en kopp med samma Te som jag alltid dricker nu för tiden :P

ks.gerbil
8/2/12, 7:30 PM
#20

17# låter så oskyldigt hahaFlört

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
plutopellis
8/2/12, 7:49 PM
#21

Var inne på kahls i Uddevalla, råkade åka hem med ett löste viol samt ett grönt med passion och choklad. Det sistnämnda var väl sådär…

Tarotstollan
8/2/12, 8:59 PM
#22

# 21. Det låter som goda smaker, skulle gärna testa båda.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
8/2/12, 9:21 PM
#23

Stollan du får kolla om de har på kahls i Borås annars kanske jag kan posta lite ;)

Tarotstollan
8/2/12, 9:32 PM
#24

Finns det kahls i Borås? i så fall vet du mer än jag!
Det är snällt men det behöver du inte, jag skall kolla runt lite i teshoparna nu i augusti. Det finns ju några att välja på, dessutom måste jag köpa lite annat Te också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
8/2/12, 9:35 PM
#25

Jag vet inte vart men kan fråga för har en vän som bor i Borås och hon köper alltid sitt kaffe där :)

Tarotstollan
8/2/12, 9:44 PM
#26

# 25. Kan det vara Bergs Kaffe och Thehandel på stora Torget, som hon menar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
8/2/12, 9:50 PM
#27

Åh, det kanske är jag som blandar ihop bergs och kahls? Så är det säkert!! Men ska dubbelkolla med henne :)

Annons:
plutopellis
8/2/12, 9:52 PM
#28

Ja fick svar nu det är jag som blandar ihop namnen! Det är den du skrev så glöm allt jag sagt! Åh så pinsamt! Haha :)

Tarotstollan
8/2/12, 9:59 PM
#29

Ingen fara Pluto, det finns ju ett kahls i Alingsås enligt telefonkatalogen så varför skulle de inte ha kunnat öppna ett här också?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinteralvan
8/3/12, 1:16 PM
#30

Det händer allt som oftast att jag kommer ut från en affär med ett nytt Te.

Chestnut
8/9/12, 3:58 PM
#31

De flesta av mina teer är impulsköpta, favoriten Oriental Baazar såg jag på väg mot kassan på ICA och slängde bara ner i korgen för att jag ville ha med mig Te när jag skulle iväg och det är som sagt favoritteét Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

tlover
4/6/13, 8:11 AM
#32

Jag brukar kunna göra det då jag storhandlar Te (dvs då jag kommer över 1000 kr) då märker jag det inte lika lätt, annars är jag riktigt snål. Tex kan jag gå och "fönstershoppa" på e-tebutiker i flera år tills min man har förbarmande över mig och antingen tvingar mig att beställa därifrån eller köper nån tegrej i födelsedagspresent/julklapp (som tex förra året fick jag en Raku Chawan (den på min avatarbild eller vad det nu heter) för 1000 kr, jag visste exakt vad den kostade för jag hade väl kollat på den i tre år eller så 😊men jag var ändå överlyckligt

l'm back

Upp till toppen
Annons: