Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 2004 ggr
plutopellis
7/20/12, 8:29 PM

Recension Viol lakrits löste

Var inne i en presentbutik, skulle köpa födelsedagspresent till en vän. Och sprang då på ett lösviktste som hette viol lakrits och jag blev väldigt intresserad! Älskar viol men var väldigt skeptisk till lakrits men blev tvungen att testa. 29 kr kostade en påse.

  • Första intrycket En lila påse, vilket man tar för givet att det ska vara till viol Flört

  • Dofterna Luktade lakrits, det var en väldigt tydlig doft. Som godis nästan. När gubben kom in i rummet var kommentaren oj vad det luktade lakrits! Så det luktade Glad

  • Tillagning Kokade vatten i vattenkokaren, gjorde i ordning en tekula och la i muggen, hällde på vattnet och det fick dra i ungefär tre minuter

  • Smaken Det smakar dels det där lite lite beska som man får med de flesta svarta teer, sedan smakar det lakrits. Violen känns inte alls tyvärr Obestämd men det var faktiskt ett helt ok Te och jag kommer nog dricka upp påsen Glad

  • Olika smaktillsatser Jag brukar dricka mitt Te med mjölk men testar alltid nya teer utan första gången och med andra gången för att se vilket som är godast. Så denna gången var det utan och det var helt ok. Tror absolut inte det behövs mjölk.

  • Slutresultat Det var ett helt ok Te och jag kommer dricka det igen. Men jag är tveksam till om jag köper en ny påse när den tar slut. Jag hade velat ha mer framträdande violsmak, nu var det lakrits. Kanske mjölk eller längre/kortare tid kan påverka smaken för att få fram violen…

Annons:
plutopellis
7/20/12, 8:30 PM
#1

Glömde skriva att presentbutiken hette Tinzimara i Halmstad, tinzimara.se Glad

Tarotstollan
7/21/12, 1:43 AM
#2

Tack Plutopellis, det lät intressant även om du var lite tveksam. Lakrits smaken var den åt det söta eller salta hållet?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vaanjja
7/21/12, 8:10 AM
#3

åh det låter så spännande, men skit jag tycker ju inte om lakrits "/ inte så bra att testa då kanskeObestämd

plutopellis
7/21/12, 8:47 AM
#4

Varken söt eller salt, kan man säga så? Absolut inte sötlakrits men inte salt heller, antar att det är smaksatt med lakritsrot…

Pelle Långlös
7/21/12, 9:01 AM
#5

Nä lakrits skall man äta och inte dricka. Hehe.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Mimmi
7/21/12, 5:23 PM
#6

För er som gillar lakrits rekommenderar jag teet Fairtrade Liqorice Spice från Four O'clock. Gjord på bland annat lakritsrot och stjärnanis. Den är mer söt än salt, men sötman är inte alls godissöt. Jag gillar vanligtvis inte alls söta teer såsom bär- eller fruktteer, men detta är väldigt gott. Smaken ligger främst i eftersmaken.

Det är, som man kanske kan räkna ut, ett ovanligt Te (det är ju egentligen inte ens ett Te då det inte innehåller något te)! Dricker en kopp av det när jag känner för att bryta av lite från mina vanliga svarta teer.

Annons:
ks.gerbil
7/21/12, 5:52 PM
#7

5# håller med dig heheh…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Jofiel
7/23/12, 6:05 PM
#8

Idag har jag varit i Halmstad och besökt butik Tinzimara Glad. Det var en riktigt mysig liten affär med mycket smått och gott. Givetvis passade jag på att köpa viol och lakritste. Det ska bli spännande att smaka det framåt kvällen Tungan ute

plutopellis
7/23/12, 6:09 PM
#9

Åh så roligt! Hoppas du gillar det :)

ks.gerbil
7/24/12, 1:04 PM
#10

8# Te affärer brukar vara så mysiga hihi.. det är mysigt Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

Jofiel
7/25/12, 11:28 AM
#11

Oh ja de är jättemysiga. Nu har jag äntligen smakat teet också och det var en höjdare. Riktigt god lakritssmak med lite violsmak Tungan ute

ks.gerbil
7/25/12, 2:59 PM
#12

roligt att du gillade den! Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Bamse 08
7/25/12, 3:03 PM
#13

Låter gott… förutom lakrisen. HahaFoten i munnen

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
ks.gerbil
7/25/12, 3:06 PM
#14

13# ome haha ;D då är det ju lätt Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
7/25/12, 3:06 PM
#15

Så roligt att det blev en hit så du inte åkte i onödan :)

Upp till toppen
Annons: