Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1474 ggr
Pelle Långlös
2012-07-21 15:33

Te till maten

Sitter och äter en pizza och till dryck har jag en stor kopp Te. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
ks.gerbil
2012-07-21 17:51
#1

haha det hänger ju verkligen ihop ;D men det är ju i alla fall bättre en läsk ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lillamor
2012-07-21 19:51
#2

I Kina har de Te som måltidsdryck och det har jag också gärna men jag dricker enbart gröna teer

Pelle Långlös
2012-07-21 20:04
#3

Ja det är bättre än läsk. Tyvärr har jag ingen läsk hemma så det fick bli Te. Var så sugen på Te just då. Hehe  Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
2012-07-21 20:47
#4

Jag dricker ofta Te till maten för att jag tycker det är gott. Fast just nu äter jag hemmagjord pizza och dricker öl till det, sen blir det några muggat Te till "efterrätt"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-07-21 21:51
#5

Jag gillar ju också Te till maten men måste komma med pekpinnen. Te försämrar upptaget av järn och ska helst inte drickas förän en timme efter maten. Kanske inte gäller grönt det har jag ingen aning om men antar att alla kineser inte lider av järnbrist så Flört bra att veta så man inte alltid dricker Te till maten i alla fall… Här slinker det allt ner en kopp då och då, hehe.. Oftast direkt efter maten Tungan ute

[WickedAlly]
2012-07-21 23:00
#6

#5 Bra att ha i åminne, dock tror jag inte att det finns så mycket järn och annat bra i pizza så då måste det ju vara okej att dricka Te, right? ;D

Annons:
plutopellis
2012-07-22 08:02
#7

Haha, ja till pizza måste man ju få dricka Te! :)

tlover
2013-05-19 11:38
#8

Jag dricker alltid Te till sushi, även ibland annars men vanligtvis så dricker jag inte Te till maten eftersom jag förr hade problem med järnbrist. Men istället för dricka till popcorn, chips, godis eller dyl dricker jag alltid Te men det har nog ändå inte så mkt järn i sig 😉

l'm back

Upp till toppen
Annons: