Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 3374 ggr
plutopellis
2012-10-21 20:12

Hibiskuste

Hej alla!

Idag när jag var i affären råkade jag gå förbi en hylla som hette utländskt och där hittade jag hibiskuste. MÅSTE TESTA! Ja ja, det fick jag väl köpa hem för gubben min Kyss

Jag läste på att det skulle dra i 3-5 min så det fick det göra medan jag gjorde smörgås. Och sedan stod det serveringstips på förpackningen, honung eller kallt till sommaren. Jag som oftast dricker med mjölk i valde att hälla i en skvätt. Det klumpade ihop sig! Förvånad tittade på datumet, nej det var flera dagar kvar tills den gick ut. Jaja, jag smakar på tet hehe Flört får ta utan mjölk nästa gång.

Det smakade surt som liptons körsbär (eller var det röda bär?) eller nyponte. Så honung hade nog inte varit helt fel. Jag minns att jag drack detta när jag var i Egypten och de hade väl ett halvt kilo socker i eller något. Så något sött får man nog tillföra.

Men en rolig grej att testa och jag tyckte det var helt ok till sen här sura smaken kom. Verkade nästan skikta sig lite för det sura la sig på botten. Svårt att förklara men ni som smakat ovan nämnda teer förstår nog hur jag menar.

Så det får nog bara en tvåa av mig.

Annons:
ks.gerbil
2012-10-21 21:08
#1

oj vad konstigt :O va det bara några dagar kvar tills datumet va ute? säker att inget va fel med den? :O

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-10-21 21:11
#2

Drack en ny kopp med "vanligt" Te med samma mjölk och blev som vanligt så nej det måste varit hibiskustet! Jättekonstigt! Förvånad

ks.gerbil
2012-10-21 21:22
#3

prova dricka den med honung eller något annat se vad som händer.. väldigt konstigt ja Förvånad

för mjölk kan ju klumpa ihop sig när den blir gammal men det verkar ju inte vara problemet här Obestämd

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-10-21 21:26
#4

Ja precis det var första tanken att nu är den gammal men sen i vanligt Te var den normal..

Ska testa med honung och utan mjölk Flört

ks.gerbil
2012-10-21 21:29
#5

haha hoppas på ett bättre resultat då! Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

tove.mcgrath
2012-10-21 21:32
#6

Låter skumt :S skulle dock vilja testa då jag gillar nypon och körsbörs Te (har en förpackning holländskt körsbärs Te som är på väg direkt från holland) Ska hålla utkik efter det omnämda teet :D Låter jätte spännande men läskigt att mjölken klumpade sig :O

Annons:
karro1999
2012-10-22 18:45
#7

ush vad läskigt

Upp till toppen
Annons: