Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 2957 ggr
Zondell
2012-12-18 05:37

Körsbärste

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jakten på det perfekta teet fortsätter! Gott och roligt är det att prova lite olika. Nu har jag fått ett tyskt körsbärste som var kanon.

Det innehåller äppelbitar, hibiscus (nyttig blomma som ger röd färg), nypon, körsbär och arom.

Doftar och smakar väldigt mycket körsbär som jag älskar. Idag ska jag prova med kokosfett i och tror det kommer fungera bra.

Teet blir härligt rött i färgen och är naturligt sött. Det är bra för mig som helt slutat med sötningsmedel i mitt Te.

Det enda problemet är att påsen är liten (50 g) och det blir svårt att få tag i exakt samma Te igen.

Mer om Te på min blogg

http://zondell.bloggspace.se/r34445/Te/

Annons:
plutopellis
2012-12-20 08:16
#1

Skriv gärna vad det heter och vart det är köpt :) Jag brukar uppfatta att körsbärste blir väldigt surt blev detta det? Gör älskar verkligen körsbär men inte hittat ngt bra :(

Zondell
2012-12-20 10:34
#2

Present från en vän som fått det från Tyskland. Kan inte få tag i igen…

Det är inte surt utan jättegott.

Med kokosfett var det dock vidrigt :-( Passar inte till alla teer.

Jag har torkat egna äpplebitar och körsbär samt beställt torkad hibiskus och nypon. Ska försöka tillverka eget…

plutopellis
2012-12-20 11:24
#3

Åh så synd att det inte fanns här i Sverige Rynkar på näsan för har ju letat efter ett icke surt körsbärste!! Haha, vanlig tur Flört

Hoppas ditt hemgjorda blir gott och att vi får ta del av det sen Glad

tove.mcgrath
2012-12-22 15:59
#4

jag har med ett gott körsbärs Te som inte alls är surt men det är från holland… fick smaka det när jag träffa några kompisar som hade gäster från holland sen skulle dom ner dit då bad jag dem köpa med sig ett paket hem. Super gott Te!

Upp till toppen
Annons: