Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1629 ggr
SwedenZoo
2012-12-27 18:32

Hjälper tee mot ont i halsen?

Hjälper det? Har jätteont och dricker något pyrmaidtee med honung. Andra lindrande tips önskas också.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Annons:
Afturelding
2012-12-27 18:36
#1

Värmen lindrar ju lite, men jag tror inte att det är själva tet i sig.

I min familj har vi en dunderkur för halsont.

1 dl vatten, kokande. 3 skivor citron, 2 msk honung. Det ska dra tills det går att dricka minst. Vill du så kan du säkert ha Te i det också, för smakens skull. Annars är det jättebra att pressa citron rakt ner i halsen, bara ta en klyfta och luta huvudet bakåt ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

SwedenZoo
2012-12-27 18:42
#2

Tack för tipset! Men haha jojo jag tror nog citrongrejen, det får verkligen bli en sista utväg ;)

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Afturelding
2012-12-27 18:46
#3

Det är perfekt om man har slemhosta, jag brukar ta en citronklyfta när jag går och lägger mig när jag har det :) Det smakar faktiskt nästan ingenting, men åh andra sidan kanske det beror på att jag tycker om att äta citron, haha.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[EmiliaLJ]
2012-12-27 19:38
#4

Jag vet detta låter sjukt, men jag brukar ta ett glas med varmt vatten (inte kokande!) och sedan läger jag i en halv tesked (eller mer) och blanda, sedan så "gurglar" (eller vad man ska kalla det) jag den äckliga blandningen och spottar ut Oskyldig

Jag avskyr att göra detta men det hjälper jättemycket :) (jag lovar Flört)

fridelfina
2012-12-27 22:59
#5

Jag har lärt mig att honung ska man ha i när det är drickvarmt, inte från kokvarmt. De mest läkande ämnena i honungen förstörs när det är för varmt.

 
 

Pelle Långlös
2012-12-29 20:32
#6

#4 En tesked vad? #5 Det har jag också hört.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Stiw42
2013-11-04 12:27
#7

Att gurgla saltvatten brukar fungera och jag antar att den fungerar snarlikt som med citron och Te, att det tar död på bakterier.

tlover
2013-11-04 13:03
#8

gammal tråd men…

Det finns studier som visar att gurgla med Grönt te varje dag kan förhindra så att man får influensa. Men det är ju nått man isåfall gör före man har influensa.

l'm back

Upp till toppen
Annons: