Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2398 ggr
Itchy
2013-01-30 23:04

Te mot yrsel

en nära vän till mej har precis slutat äta sina mediciner, och känner sej yr hela dagarna

finns det någon tesort man kan dricka mot yrsel som jag kan erbjuda honom ?

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
vinteralvan
2013-01-31 09:46
#1

Om yrseln kommer av lågt blodtryck så hjälper all typ av vätska då ökad vätskemängd höjer blodtrycket lite grann. Men om har han varit yr länge så är det nog dags att besöka en läkare istället.

plutopellis
2013-02-03 15:42
#2

Beroende på vilken medicin din vän tagit är ju yrsel ett av biverkningssymtomen som uppkommer när det lämnar kroppen. Jag hoppas han trappat ner och avslutat i samrådan med läkare! Som ovan skriver är all vätska bra vid yrsel, det du ska tänka på är att Te är vätskedrivande vilket kanske inte är superbra just vid yrselanfall… Hoppas att symtomen släpper snart eller att han söker läkarvård om de inte avtar inom en vecka! Lycka till Glad

Mimmi
2013-02-05 14:38
#3

Te är nog tyvärr inte till så mycket hjälp i din väns fall, snarare tvärtom! Te kan sänka blodtrycket, hämna järnupptaget och Koffein är ju urindrivande. Alla de sakerna kan leda till yrsel. Andra vätskor är nog att föredra istället - vatten, juice elller saft till exempel.

Itchy
2013-02-05 21:10
#4

tack för alla tips :)

men hans yrsel slutade för ett par dagar sedan ^_^

You can't spell Bitchy without Itchy

plutopellis
2013-02-06 18:21
#5

Skönt att höra! :)

ks.gerbil
2013-02-16 12:53
#6

jag kan må väldigt dåligt när jag reser då brukar jag köpa massa med nesta Te persika Te haha. som jag sen dricker kostant på medans vi reser, det funkar ganska bra men jag måste fortsätta dricka på det kostant annars börjar jag må dåligt igen 😛inte för det kanske hjälper i din komspis tillstånd men jag kom bara på det 😉

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Upp till toppen
Annons: