Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 815 ggr
VildaVittra
4/2/13, 4:59 PM

Theritualer i världen

Jag jobbade för ett antal år sedan i Gambia och stötte där på Attaya, ett högkoncentrerat väldigt sött Grönt te som var en hel ritual för att brygga.

Hela processen tar runt en halvtimma, men i videon är det nedtrimmat till några minuter. Under bryggningen häller man även teet tillbaka i pannan några gånger.

För den som vill prova att brygga hemma finns tesorten gunpowder att köpa här: http://www.tecentralen.se/gunpowder.html

Har du några roliga te-ritualer att bjuda på?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Pelle Långlös
4/2/13, 5:05 PM
#1

Haha vilket hällande mellan glasen och tekannan. Inte undra på att det är ett sött Te när han hällde i ett glas med socker. hua.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

VildaVittra
4/2/13, 5:07 PM
#2

Det är tur att de har gratis tandvård i det landet. 😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pelle Långlös
4/2/13, 5:08 PM
#3

Ja det är tur. 😉

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
4/2/13, 5:17 PM
#4

i marocco har dom också supermkt socker i teet (v har en granne som är maroccanska) det känns som om man fått hål i tänderna varje gång man dricker maroccanskt te

l'm back

VildaVittra
4/2/13, 5:23 PM
#5

#4 De har också detta Te i marocko, de kallar det bara för något annat. Ritualen är i princip samma.

Antingen gillar man det eller så hatar man det. Jag är dock glad för att ha fått smaka. Tyckte det var roligt att titta på sen, även om jag inte ville ha.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: