Annons:
Etikettrooibos-och-honeybush-rött-te
Läst 2505 ggr
tlover
4/6/13, 7:45 AM

Grön rooibus?

Hej

Finns det nån annan som dricker grön rooibus här?

Det är min favvo av "findricker örtteerna" (dvs Örtte jag bara dricker för smaken inte för dess verkan)

Jag tycker om grön rooibus eftersom den är lite mer syrlig och frisk i smaken och inte lika söt som röd rooibus (men den är ändå inte besk).

Tyvärr så har jag hittills bara sett ett ställe som säljer grön rooibus, i vanliga tebutiker kollar dom på en som om man vore galen om man frågar efter grön rooibus (nog för det gör dom då man frågar efter Pu-erh också) eller så har dom tagit hem det förut men inte längre.

(Jag vet! om jag får massa fler att dricka grön rooibus så kommer dom måsta ta hem det "muhahahaha")

Det är ett tips för rooibusälskare att testa i alla fall (i alla fall om man är för lite syrligare, citrusigare teer)

Jag köper mitt på house of tea eftersom jag inte har sett det nån annan stans (och jag köper där annars också kom jag på)

Jag har tyvärr helt slut på grön rooibus just nu så jag kan inte ens ta en bild på hur det ser ut

l'm back

Annons:
LinaLj
4/6/13, 1:20 PM
#1

Hmm det vore kanske intressant att prova nu i sommar då jag brukar dricka mer citrus Te. Eftersom jag bara får dricka en kopp vanligt Te om dagen just nu så är det ju roiboos som gäller i övrigt. Får fråga när jag ska till tebutiken i stan och hämta genmaicha, de tog ju in det tet eftersom jag tjatade så så samma taktik kanske funkar med grön roiboos om de inte redan har det 😉

karro1999
4/6/13, 4:42 PM
#2

jag dricker kusmi grön Rooibos det är gott.

Zureel
5/12/13, 6:20 PM
#3

Låter väldigt intressant får jag syn på det nån gång när jag ska köpa Te så ska jag definitivt testa.


[malda]
5/19/13, 8:29 PM
#4

Friggs har faktiskt påste med grön Rooibos! Fast det är smaksatt förstås… Har inte provat det rent, men detta med smakerna apelsin, ananas och kokos tycker jag jättemycket om. Skulle gärna prova ett utan tillsatt smak.

Här kommer en länk också! Glömde det när jag först postade 😛

http://www.friggs.se/sv/Produkter/Te/Classic/Gron-Rooibos-Karibisk/

Tsunamis
5/21/13, 8:43 AM
#5

http://www.houseoftea.se/ därifrån går det beställa ren grön rooibos 🙂

MvH  Tsunamis

tlover
5/21/13, 8:59 AM
#6

#5 japp det är där jag köper mitt 🙂

l'm back

Annons:
tlover
2/2/14, 10:33 AM
#7

Jag var i Skellefteå igår (hade sett Jesus Christ Superstar kvällen föra så det var shopping som gällde igår)

Och såklart for jag på Temagasinet och där frågade jag efter grön Rooibos och tjejen i kassan visste vad grön Rooibos var 👍

Vanligtvis brukar man få svaret "nej men det finns inget som är grön Rooibos, Rooibos är rött te" men inte igår 🙂

Däremot hade dom inget hemma men jag blev glad.

l'm back

aggeelin
2/2/14, 9:59 PM
#8

Hade ingen aning om att det fanns grön Rooibos! Ska kolla med min teaffär!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

tlover
2/2/14, 10:34 PM
#9

#4 ha ha och jag som inte trodde hon i tebutiken att det gick att köpa på ica.

Den går däremot inte att köpa på Ica (eller Coop) i stan

l'm back

Upp till toppen
Annons: