Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 821 ggr
tlover
4/6/13, 9:25 AM

när införskaffas nytt te?

Jag börjar fundera på att införskaffa nytt Te,

då började jag undra (nyfiken i en strut) när ni införskaffar nytt Te.

är det med jämna mellanrum, när ert favoritte är slut, när det börjar bli slut i skåpet/en eller hela tiden 😃

Jag brukar köpa nytt Te då det börjar bli slut på Matcha, Pu-erh eller grönt jasmin Te. Matcha och jasmin för att det dricker min man varje dag (han gillar inte japanskt men jag tycker om kinesiskt också även om jag föredrar japanskt så jag kan vara utan japanskt Te men han kan inte vara utan kinesiskt) och Pu-erh dricker jag varje morgon så det är ett måste varje morgon annars blir jag sur att jag inte får dricka det jag är van vid.

hur gör ni?

l'm back

Annons:
LinaLj
4/6/13, 1:08 PM
#1

De flesta smaksatta teerna köper jag från Kränku och då brukar jag och min kompis gå samman och köpa ett ganska stort parti så blir det billigare 😃. Så det blir kanske en gång i halvåret. 

De "vanliga" sorterna köper jag när det börjar tryta, då ofta i den lokala tebutiken. Då brukar det även bli något nytt som den väldigt trevliga damen i kassan rekommenderar. Hon vet vad jag gillar så hon brukar ligga på lur med något gott 😉.

Jag var faktiskt inne där i går för att jag äntligen får börja dricka annat än Örtte och då berättade hon att de ska börja ta in genmaicha eftersom jag brukar fråga efter det varje gång jag är där… Så nu måste jag gå in där om tre veckor igen när de får hem den så jag kan se om det är lika bra kvalité som det jag köper på nätet.

Tarotstollan
4/6/13, 8:23 PM
#2

Så fort jag har råd, dvs när pengarna trillar in!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

karro1999
4/6/13, 9:35 PM
#3

när det tet jag inte gillar börjar ta slut eller om det är slut ber jag mamma om pengar och går och köper det någon dag efter skolan tex.

[typellisch]
4/7/13, 9:14 AM
#4

När det börjar ta slut :). Eller när jag är iväg till en affär där utbudet av Te är enormt! Då köper jag på mig lite Te med.

tlover
4/7/13, 9:22 AM
#5

Jag köpte nytt Te när jag for till tebutiker förut också.

Men nu är jag för mycket tenörd, det är lite tråkigt för ingen e-butik kan ge samma stämning och dofter som en tebutik IRL

Jag kollar faktiskt varje gång jag är i en stad med tebutik men jag borde sluta med det för jag blir bara besviken då dom inte ens vet vad det är för Te jag frågar efter 😕

l'm back

Upp till toppen
Annons: