Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 806 ggr
tlover
4/7/13, 8:59 AM

varför är ditt favoritte din favorit?

Det finns ju redan trådar om ens favoritte men ofta nämns bara ett Te och aldrig varför, så jag "nyfiken i en strut" undrar varför era favoritteer är era favoriter.

Däremot är det nog bra om vi nämner vad för Te som är ens favorit också (och man kan ju ha flera favoriter)

Matcha är min huvudsakliga favorit och jag tycker om den för, jag tycker om japansk Te och Matcha smakar väldigt starkt japanskt (och väldigt starkt Te och jag älskar Te också).

Jag tycker också om ritualerna kring teet och själva teceremonin och jag tänker på dom även om jag försvenskar tillredningen 😃

så… varför är ditt favoritte en favorit 😉

mvh

l'm back

Annons:
[typellisch]
4/7/13, 9:12 AM
#1

Earl Grey (de flesta sorter) och English Breakfast är dom absoluta favoriterna :). Jag vet inte varför.. gillade inte dom så mycket förut utan höll mig till fruktte, som jag idag avskyr.
Jag vet bara inte varför jag gillar dom mer än alla andra :). En mysig smak? Haha.

tlover
4/7/13, 9:19 AM
#2

kanske nått bra minne som du associerar med det teet?

l'm back

[typellisch]
4/7/13, 9:32 AM
#3

#2 Min morbror drack enbart Earl Grey, har inte kontakt idag dock.. kanske därför? Tror nog minsann min första te-kopp bestod av Earl Grey eller liknande. Så kanske? :)

plutopellis
4/7/13, 5:03 PM
#4

När jag växte upp fanns bara yellow label lipton Te, alternativt around The clock så dessa teer smakar hemma för mig. Trygghet, rokänsla, välbefinnande. Ja hemma kort och gott :)

Tarotstollan
4/7/13, 6:55 PM
#5

Yellow Label för att det har en lagom neutral smak. Det passar att dricka till allt.
Säger som Plutopelis det fanns inte mycket annat när jag växte upp så det ger väl en trygghets känsla. Har ju många andra favoriter också, men återkommer alltid till Yellow Label när jag har tröttnat eller inte vet vilket jag skall välja!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: