Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 662 ggr
tlover
4/7/13, 9:08 AM

Glömmer du teet medan det drar

Glömmer du teet medan det drar? (från påse, sil, i kannan etc etc)

Eller är du (till skillnad från mig) duktig på att komma ihåg det?

själv har jag hittat tekoppar/tekannor/gaiwan ett dygn efter eller så helt fulla, det är inte kul.

l'm back

Annons:
tlover
4/7/13, 9:10 AM
#1

Jag svarade "jag glömmer ibland" förr var det värre däremot då var jag nog alternativ 1

l'm back

Frosstis
4/7/13, 2:29 PM
#2

Jag låter aldrig teet dra utan lägger det bara i koppen medan jag hämtar mjölk och rör om med tepåsen en stund, när jag gör Te vill jag ha det direkt hehe

tlover
4/7/13, 2:31 PM
#3

jag kan glömma teet medan jag går och hämtar koppar tex (gör oftast i tekanna). men du låter ju teet dra medan du hämtar mjölk ju 🤔 men då hinner du kanske inte glömma det.

l'm back

Frosstis
4/7/13, 2:34 PM
#4

Hehe det hinner inte dra så mycket under de korta sekunderna xD

tlover
4/7/13, 2:41 PM
#5

men det drar ändå enligt mig (har haft ett Te som skulle dra max i 35 sekunder men det är ju ändå att dra)

Men du har ju kortare tid att glömma det på i alla fall.

l'm back

LinaLj
4/7/13, 3:38 PM
#6

Jag kan glömma tet om något händer medan jag väntar. Tex om jag får sms eller telefonen ringer. Då kan jag komma tillbaka en halvtimme senare och inse att det nog är dags att göra nytt.

Annons:
Tarotstollan
4/7/13, 6:50 PM
#7

Jag har glömt det i bryggaren, men då är det ju färdigbryggt och blir bara någon konstig bismak på det. Precis som med kaffe som får stå för länge.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Effie
4/8/13, 9:46 AM
#8

Jag har lätt att glömma, men jag sätter timern på två minuter (grönt te)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

tlover
4/8/13, 10:33 AM
#9

#8 jag brukade kunna glömma trots taimer men nu dricker jag ofta i Gaiwan eller liknande så då glömmer jag inte lika ofta

l'm back

karro1999
4/9/13, 4:03 PM
#10

jag glömmer ibland när jag ställer det på skrivbordet och låter det dra och gör något på datorn så länge då kan det hända att jag glömmer det så det får dra för länge

Upp till toppen
Annons: