Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1280 ggr
tlover
2013-04-07 14:09

Ditt favorit tillbehör (ej mat, dryck el sötning)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Det finns ju trådar om kannor, koppar, tesilar, teburkar etc etc

men av alla dina tegrejer vad är din favorit? Det finns ju Tillbehör som inte är så vanliga som tex samovarer, teglas, Chawan eller Gaiwan som kanske inte platsar i nån kategori.

Eller så kanske man älskar sin kopp mycket mycket mer än sin Tekanna.

Så vad är ditt favorittillbehör och ta gärna och lägg upp en bild också.

Min favorit är min raku Chawan (raku= ett speciellt sätt att göra keramik, Chawan = en teskål) som jag fick i födelsedagspresent förra året den kostade 999:- och det vet jag för att jag spanade in den i flera år innan min man köpte den åt mig.

den är helt underbar i rött och svart, precis rätt krakelering, man ser vars tången tog innan den togs ur ugnen etc etc me love it ❤️

(här finns en till bild)

http://mortangard.files.wordpress.com/2012/05/img_1490.jpg

l'm back

Annons:
Frosstis
2013-04-07 14:25
#1

1000 kr för en skål? 😎 Jag har ingenting till tet förutom mjölk..

tlover
2013-04-07 14:28
#2

Jag har sett betyyydligt dyrare, jag menar det är ju riktig raku 😃

jag menade saker typ koppar, Chawan, samovarer, Tekannor, tesilar etc etc

l'm back

Zureel
2013-06-08 22:46
#3

Jag måste nog säga min Tekopp, jag har väldigt länge hållit mig med en speciell utvald Tekopp och om den går sönder vandrar jag runt i alla butiker man kan hitta koppar i tills jag hittat min nya utvalda. Jag har kommit till min tredje speciella kopp.


Pelle Långlös
2013-06-09 10:46
#4

Har tre stora koppar som jag gillar mest. Har inte så många Tillbehör som är fina eller så.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Mei
2013-06-14 15:12
#5

redan skrivit att doctor who koppen är min favorit kopp, hoho, så måste ju säga den.

Tarotstollan
2013-06-16 19:58
#6

Mitt favorit Tillbehör är de långa teskedar som jag alltid använder. Förut brände jag mig alltid när jag använde vanlig tesked i mina djupa muggar.  Det är Irish coffee skedar, som följde med muggarna! Skall köpa flera då jag bara fick 2 st.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: