Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1070 ggr
tlover
5/4/13, 9:52 AM

Historier om tetillbehör/te

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni nån historia om nått tetillbehör eller nått Te, bild på tegrejen/teet och historien skulle vara kul då :)

Min Historia utspelar sig på min och min mans bröllopsresa förra året då vi gick in i en tebutik.

I den tebutiken hittade jag några koreanska tekoppar som jag ville ha men jag är dålig på att köpa saker åt mig själv 😊

Till sist så övertalade min man mig om att köpa dom för det var ju ändå vår bröllopsresa, vid det laget hade tebutiksägarinnan hunnit höra att vi var på bröllopsresa och att jag köpt Te via hennes nätbutik också (och hon kände igen mig eftersom hon hade en släkting som bodde i vår stad och hon hade reagerat på det då jag beställde teet) så Då stoppade hon ner en låda med Darjeeling Te i påsen också och sa att det var en bröllopspresent till oss. Det tyckte jag var så gulligt av henne 😊
Här är telådan i förgrunden och dom där koreanska tekopparna i bakgrunden som jag inte kunde bestämma mig om jag skulle köpa eller inte… Jag har faktiskt inte vågat testa dom än ens.

l'm back

Annons:
Pelle Långlös
5/4/13, 11:01 AM
#1

Wow vad häftigt. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
5/13/13, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Den här koppen fick jag (om jag inte fabricerat ett minne) av min gammelmormor.

Vi fick inte så ofta presenter av gammelmormor för jag tror hon hade 40+ barnbarnsbarn (jag tror till och med hon han se ett barnbarnsbarnbarn men jag är inte säker)

Jag tyckte om den särskilt mycket eftersom den har duvor på sig. Duvor har varit viktiga för mig hela mitt liv för min dödfödda tvillingsbrors namn betyder duva.

l'm back

tlover
5/16/13, 7:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

För några år sen tvingade min man mig att köpa nya tegrejer (jag gillar inte att köpa grejer till mig själv även om jag kollat på dom lääänge) så jag köpte saker och teer för 3000 kronor (😊 jag blev tvingad 😊)

Däribland en takanna för gyokurote för ca 600 kronor som jag kollat på i nått år eller så.

Eftersom gyokuro skördas i maj och det var kring jul ställdes tekannan på ett bord som prydnad till jag kunde få tag i färskt gyokuro.

Men klanten jag lyckades stöta till det bordet efter nån dag och tekannan gick sönder 😭 det är tyvärr en ganska vanlig företeelse, att jag har sönder tegrejer men den var helt oanvände vilket inte är lika vanligt 😕

Min man limmade ihop den däremot så jag kan ha den som prydnad och på teföreläsningar.

l'm back

tlover
5/16/13, 7:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

en annan vinkel

l'm back

Pelle Långlös
6/6/13, 5:30 PM
#5

Vilken rolig Tekanna. :-P

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
6/6/13, 5:58 PM
#6

Även om den är sönder så är den fin. Tur att den inte gick i småbitar så du hade varit tvungen att kasta den, utan att du kan ha den som prydnad nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: