Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1830 ggr
tlover
2013-05-17 19:46

Klumpeduns?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sönder tegrejer lite för ofta, vanligtvis är det därför jag måste köpa nya grejer.

Är det samma för er, råkar ni ha sönder tegrejer ofta också?

Jag har bild på en grej som gick sönder, en Tekanna för ca 600 kr som jag inte ens hann använda innan jag råkade ha sönder den 😕

Är ni också klumpedunser eller är jag bara ovanligt klantig?

tekannan som gick sönder innan jag kunde använda den min man har i alla fall limmat den så jag kan ha den som prydnad

l'm back

Annons:
Zureel
2013-05-17 19:49
#1

Nej jag kan vara en klumpeduns också skyller på att jag har pyttelitet kök gör det lätt att peta till saker så de går i golvet och ibland i bitar.


tlover
2013-05-17 19:53
#2

#1 jag har ett stort kök men ändå har jag sönder saker 😭

fast när jag hade sönder tekannan på bilden så hade jag iåförsig ett litet kök. Nu skyller jag på att värken i lederna gör att jag inte kan hålla saker så bra 🤫

l'm back

Tarotstollan
2013-05-17 19:58
#3

 Det händer väl att någon mugg ramlar i golvet och går sönder. Däremot går oftast (kaffe)tebryggaren sönder och glaskannorna klarar sig! Tror jag har 4-5 glaskannor som står på vinden hela men de passar inte i den bryggaren jag har just nu.  Jag bryggar så mycket Te så kaffebryggaren bränner sönder hihihi!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2013-05-17 21:30
#4

#3 jo vattenkokare (det är det jag använder) går sönder med jämna mellanrum, därför får jag med jämna mellanrum vattenkokare i present av min mor men dom slits snarare än klantas (och dom hinner jag använda).

Min mor började ge mig vattenkokare efter att hon var medhjälpare på några av mina teföreläsningar (medhjälparna kokar vattnet) jag tror det var då hon blev kär i vattenkokare med termostat

l'm back

Zureel
2013-05-17 21:32
#5

Jag måste haft tur med min vattenkokare då jag har haft den i 9-10 år fick den som premie när jag prenumerera på recept kort 🙂


tlover
2013-05-17 21:36
#6

#5 ah du har säkert inte använt den nog 😉

Fast mina åker ju med på föreläsningar också och det sliter nog. då och då har nått gått sönder under transporten fast jag varit försiktig 😕

l'm back

Annons:
Zureel
2013-05-17 21:39
#7

Nej jag dricker ju bara 8-10 koppar Te om dan 😃


tlover
2013-05-17 21:42
#8

#7 nej men det är ju ingenting 😉

jag använder min nog mer men då är ju vi två tedrickare och jag kokar upp vatten till annat (och jag kokar upp vatten och glömmer så jag får koka igen)

edit men då blir ju mina vattenkokare dålig på mindre än ett år men jag är så snål att jag köper inte nån ändå 😊

l'm back

Zureel
2013-05-17 21:46
#9

Jo vattenkokare är finurliga de går att använda till mer än Te som couscous och frysgrönsaker 😉


tlover
2013-05-17 21:46
#10

och risnudlar och att förvälla nässlor med och diskvatten om man inte hunnit elda

l'm back

Zureel
2013-05-17 22:03
#11

Det jag saknar mest av det som gått sönder är de små gröna kopparna till min lilla gröna Tekanna kostade bara 40 kr för allt på Kupan men jag gillade dem.


tlover
2013-05-18 07:10
#12

#11 tyvärr är det ju alltid sakerna man tycker om som går sönder oftast 😕(kanske är det för att dom är framme mest men ändå)

l'm back

Mimmi
2013-05-18 16:12
#13

Jag är väldigt klantig - skadar mig och gör sönder saker hela tiden. Finare tegrejer är ju oftast lite ömtåliga, så du är nog inte ovanligt klantig! Och är man en riktigt tedrickare används ju grejerna ofta också!

Annons:
TatsuOni
2013-05-18 18:45
#14

Det är inte ofta jag lyckas ha sönder saker, men det jag haft sönder var ju självklart mina favorit temuggar som jag fått av min syster. Båda var jag ju tvungen att ha sönder😕 Vad som hände med ena är ett mysterium. Har inget minne av att ha skadat den, men så en dag var det ändå en stor spricka i den…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

veggie4every1
2013-05-19 01:03
#15

#10 Hur förväller du nässlor i vattenkokaren? Är det bara att slå på kokande vatten över nässlorna? Hur länge drar de i så fall?

Eller lägger du nässlorna i vattenkokaren..? 🤔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

tlover
2013-05-19 05:48
#16

#15 Jag slår över det kokande vattnet över nässlorna (dom ligger i en skål, tallrik eller liknande) och sen ett lock på (både för att håla kvar värmen så länge som möjligt och för at hålla nere nässlorna. Dom brukar få vara där tills ma kan hantera dom (dvs någorlunda sval)

l'm back

Zureel
2013-05-19 07:41
#17

#16 lite OT men vet du hur länge nässlorna räknas som vårnässlor så man kan använda hela och när de blir äldre så att man bara bör använda bladen? jag har funderat på att ut och leta nässlor men inte blivit av.


tlover
2013-05-19 09:09
#18

#17 man märker på nässlorna när man inte kan plocka hela dom blir nämligen träiga/trådiga efter en viss höjd. men plockar man kontinuerligt under hela sommaren kan man plocka plantor hela sommaren. Jag själv har inte testat att plocka bara blad på nässlor men däremot svinmålla  (av samma orsak som nässlorna) så det borde funka bra att bara plocka blad men jag tror det är mer tidseffektivt att plocka plantor.

Har alla nässlor vuxit för högt kan man slå/klippa av dom för då får man snart bättre skott. (dom stora nässlorna kan man torka till tex höns eller kaniner dom bryr sig inte om att det är trådigt)

l'm back

veggie4every1
2013-05-19 12:39
#19

#16 Tack för tipset, låter enkelt och bra 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: