Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 969 ggr
tlover
5/25/13, 2:44 PM

Favoritfärg på koppen

Vilken är din favoritfärg på tekoppen?

Man kan ju tex märka att de flesta av ens koppar är nästan samma färg eller att man tycker om koppar med en viss färg mer.

Kanske är en stil man tycker om vanlig i just den färgen eller att en viss teknik ger en viss färg (och man gillar den tekniken)

l'm back

Annons:
tlover
5/25/13, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag gillar bruna för jag gillar lerkoppar tex denna

l'm back

Zureel
5/25/13, 3:00 PM
#2

Det viktigaste för mig är att tekoppen känns bra i handen men mina 2 senaste favoriter är vita så jag valde det troligtvis för att jag gillar att lätt se färgskillnad på teet.


Zureel
5/25/13, 3:01 PM
#3

#1 jag skulle kolla den koppen mångfärgad eftersom den har vit insida.


tlover
5/25/13, 4:11 PM
#4

#3 fast det är det bruna jag gillar med den, det vita gör bara så at man ser teet bättre och den kan diskas bättre men den skulle kunna göras i bara lera.

l'm back

Spruca
5/26/13, 9:35 AM
#5

önskar mig såklart en rosa <3

Spruca

 

Zureel
5/26/13, 9:37 AM
#6

Än så länge har alla röstat olika vilket är kul, tur att det finns koppar för allas smaker.


Annons:
tlover
5/26/13, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 ja jag trodde främst på antingen neutrala färger (tex vitt, svart och grått) eller tex speciella färger som kanske betyder nått för just den personen (tex gult och rosa) rött trodde jag inte på (inte heller orange fast det har ju ingen valt) så det var riktigt oväntat för mig

bild till #5

l'm back

karro1999
5/26/13, 11:24 AM
#8

jag gillar blå men den jag hade gick sönder så nu gillar jag mer svart

Tarotstollan
5/27/13, 2:29 AM
#9

För mig är det inte färgen som är viktigast utan hur den är formad och hur mycket det går i den.
Just nu använder jag en flerfärgad mugg med fat, turkos, rosa, beige ringar runt koppen och fatet är ringar i olika turkos färger. Hade två av dessa men en mugg åkte i golvet för något år sedan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[typellisch]
5/27/13, 10:11 AM
#10

Färgen kvittar.. bara muggen i sig fyller mitt behov: en mindre kopp när jag inte vill ha mycket Te, en stor kopp när jag vill ha mycket Te. Formen, storleken osv är viktigast :)

Mimmi
5/28/13, 10:47 AM
#11

Koppar i glas gillar jag! Dels så tycker jag att det blir lite enklare att avgöra när teet bryggt klart, men sen får man ju se teets härliga färger och hur tebladen vecklar ut sig. Tycker det förhöjer upplevelsen!

tlover
5/28/13, 11:43 AM
#12

#11 tänkte inte på det, tur att jag tänkte på att skriva "annat" då istället, teglas är också en av mina favvo men gillar på koppar lera mer

l'm back

Zureel
5/28/13, 12:20 PM
#13

Gillar inte teglas för tillfället botten spräcktes på ett i söndags så jag fick 90-95 gradigt vatten över större delen av magen.


Annons:
tlover
5/28/13, 12:23 PM
#14

#13 lät som dålig kvalité, vämetåliga glas ka inte spricka för "ingenting"

l'm back

Zureel
5/28/13, 12:26 PM
#15

#14 Även värmetåligt glas kan spricka utan någon märkbar anledning har råkat ut för att en ugnsform i glas helt plötsligt sprack i ugnen och då var det under 200 grader och den hade stått inne i 30 min när det hände. 

Sen så är oddsen otroligt mycket mindre än med vanliga glas men  större än keramik fortfarande.


Inkanyezi
6/5/13, 10:23 PM
#16

Jag bryr mig inte så mycket om färgen, utan det handlar mer om form och allmän känsla. Jag har en kopp, eller snarare mugg, som egentligen inte är särskilt vacker, en emaljerad plåtmugg gul glasyr med grön kant. Det är nostalgi i den muggen, eftersom det är samma sorts mugg som jag hade med mig till Flatenbadet när jag var liten och drack mjölk ur där. Just den föredrar jag när jag dricker Te med mjölk. Det är väldigt sällan numera som de emaljerade muggarna dyker upp på loppis och i andrahandsaffärer. Den jag har nu hittade jag på Myrorna. Tyvärr har den ett par stötskador, men den är antagligen rätt gammal.

Annars har jag ett set koppar som alla har olika färg, i pastellfärger, men som är otroligt sköna att hålla i, som jag kan sätta båda händerna om, formen är perfekt för det.

Jag hade för länge sedan ett par koppar från Rosenthal, som var mina favoriter. De var väldigt tunna och gick så småniingom sönder. Jag har inte hittat likadana igen, men jag tittar alltid efter såna i andrahandsaffärer. Jag skulle knappast köpa Rosenthal nya, och de gör inte längre den modellen.

Annars gillar jag faktiskt glas, eftersom man ser teet igenom. Såna glas som man brukar ha till Irish Coffee var länge mina favoriter, men just nu har jag inga sådana. Kannorna som jag använder är däremot alla av glas.

Pelle Långlös
6/6/13, 7:12 AM
#17

Egentligen bryr jag mig inte bara muggen är stor. Men om jag skall välja färg så går svart alltid först. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
6/6/13, 7:38 AM
#18

#16 en sån mugg (emaljerad) har vi i lagårn men jag tror den akn vara stött, får kolla

sen är det alltid favvkopparna som går sönder först 😕

l'm back

Zureel
6/6/13, 7:45 AM
#19

Jag röstade vitt tidigare men när jag tänker efter då gult är min favoritfärg så om jag hittade en gul (i snygg nyans) Tekopp med vit insida som känns jättebra i händerna skulle jag nog bli lyrisk.


Mickis1994
6/11/13, 2:20 PM
#20

Blått eller en kopp med härliga färger och mönster.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Annons:
HildaAlfons
6/11/13, 10:40 PM
#21

Har en Totoro mugg som jag ÄLSKAR! Och nu när jag tänker efter så dricker jag bara ut vita muggar xD

Mei
6/14/13, 3:09 PM
#22

le doctor who cup of mine är min favorit hohohoh.

Zureel
6/14/13, 3:14 PM
#23

#22 Gillar också Doctor Who någon chans att du kan lägga upp en bild på muggen?


Mei
6/14/13, 3:24 PM
#24

#23 jo det kan jag, om några dagar då jag inte är hemma just nu.

Zureel
6/14/13, 3:24 PM
#25

Ska bli kul och se lite längre fram då 🙂


Jalking
6/14/13, 7:09 PM
#26

En riktig temugg som är glasklar är min favorit. Har 6 såna hemma + en på jobbet.

Suskiv
6/16/13, 3:57 PM
#27

Jag gillar min vita mugg som det står MUGG på.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
tlover
6/16/13, 5:47 PM
#28

#27 en riktig MUGG alltså 😉

l'm back

Mei
6/19/13, 11:25 PM
#29

#25 tror jag kan lägga upp bild imorn eller på fredag. Beror på när jag kommer hem imorgon. ^^

Mei
6/22/13, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

här är muggen :3 glömde helt bort att lägga upp bild igår, pff. eller så var jag för lat för att föra över bilden från kameran till datorn.

Mei
6/22/13, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

… och andra sidan.

Zureel
6/22/13, 8:45 PM
#32

Väldigt fin mugg ser ut vara lite större än en "standard" mugg vad det nu är för nåt😉


Wony
6/22/13, 8:54 PM
#33

Jag har nog ingen favoritfärg direkt. Däremot kan jag fastna för olika motiv osv. Har en vit med smultron som slingrar sig över koppen. den gillar jag mycket. Men även sådana som ser ut som djur osv är kul. Allt som inte är standardkopp, med andra ord!

Upp till toppen
Annons: