Annons:
Etiketttips-råd
Läst 845 ggr
tlover
2013-05-31 07:53

Tips för sommaren och/eller stressade

Jag dricker ju fortfarande Te på sommaren, gärna varma sorter (men inte heta) så alltså inte isteer.

Men ibland måste man vänta så länge på att teet ska få en drickbar Temperatur så tar det för lång tid nuförtiden så ställer jag tekoppen i en stor kopp/mellanstor skål med kallt vatten i (inte full då) och rör om i teet (annars blir bara det i botten kallt medan det längst upp är hett fortfarande) då blir det snart lagom 😃

Bara ett litet tips från mig

l'm back

Annons:
Zureel
2013-05-31 11:15
#1

Jo det låter som en bra ide när det är lite bråttom att få en drickbar  temperatur väljer vanligtvis bort Te då men det kanske inte behövs med det här tipset.


Tedoft
2013-06-01 19:20
#2

Ta ett Rooibos-te. Vilket som helst egentligen, men gärna ett "friskt" Te (citrus etc).
Låt kallna i en tillbringare. I med en citronskiva eller två och så in i kylskåpet.

Mums!

tlover
2013-06-01 20:02
#3

#2 jag tycker att Iste är godare om det får dra kallt (kolla i senaste artikeln där har jag gjort ett rooibus enligt den metoden)

l'm back

Pelle Långlös
2013-06-06 07:17
#4

Dricker Te varmt på sommaren jag med. Med mjölk i. Kyler inte ned teet mer än vad mjölken kan åstakomma.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
2013-06-06 07:45
#5

#4 håller man koll blir det inte för svalt utan bara drickbart, när det var som varmast för några dagar sen så märkte jag att även om jag dricker varmt Te på sommaren med så var jag tvungen att vänta längre innan jag kunde dricka mörkare teer (som ska dra varmt), kom på nu att det kan ju ioförsig vara eftersom det tar längre tid för det att svalna till temperaturen jag vill ha då det är varmare i omgivningen.

l'm back

Upp till toppen
Annons: