Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 933 ggr
HildaAlfons
6/17/13, 1:12 PM

Vad föredrar du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad föredrar du när du dricker Te?

Annons:
tlover
6/17/13, 2:09 PM
#1

klämma (den på bilden) om jag måste välja mellan påse och klämma.

Påsar man kan fylla på själv är krångligare.

Däremot dricker jag oftast i Tekanna eller Gaiwan och har ingen av dom, näst efter det är det en vanlig Tesil eller löst i en skål/kopp. både klämma och Tepåse är ganska ovanligt (om inte jag dricker Örtte då dricker jag oftare i klämma tex rooibus)

l'm back

Tarotstollan
6/17/13, 10:42 PM
#2

Påse går ju fortare, skall jag använda klämma är det viktigt att mäta exakt annars blir det för starkt eller för svagt. Ett halvt sådant mått räcker till två muggar max. Tar jag mer i kan inte teet svälla!

Nej, jag föredrar att brygga direkt i kaffekannan då blir det perfekt varenda gång, såvida inte filtret vikt sig för då kan det bli lite svagt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

karro1999
6/17/13, 10:47 PM
#3

jag föredrar påse men mamma föredrar löste så måste säga till mamma att hon ska köpa löste till mig

tlover
6/18/13, 7:04 AM
#4

Man kan ha löste i påsar, jag har påsar man fyller på själv dom använder jag till då jag har teföreläsningar och min man har det för att kunna ta med sig Te till jobbet.

dom är praktiska på ett sätt men mer krångliga att fylla än klämmor därför är klämmor bättre enligt mig även om dom sällan är stor nog för de flesta Tesorter jag dricker.

l'm back

Suskiv
6/18/13, 8:43 AM
#5

Jag gillar klämma om jag gör en mugg. Gör jag mer än en mugg så gör jag i kanna istället och då behövs en större kula/sil.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Pelle Långlös
6/18/13, 9:41 AM
#6

Ville ha båda men valde klämman. Det beror på vad för Te jag har eller vad som finns att välja på i tex ett café. Det blir godare med löste tycker jag men påsar går snabbare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Tedoft
6/18/13, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Påste är belagt med vite eller fängelsestraff i vårt hem 🤮

så det blir klämman. Men vad vi helst använder hemma är filterpåsar som man fyller själv med valfritt Te. (Alla vill ju dessutom ha olika Te när vi äter kvällsmat)
Ta en påse, fyll med Te och lägg ner i koppen.

#4 Hur kan det vara krångligt? :-)

tlover
6/18/13, 1:50 PM
#8

#7 därför att om man använder klämmorna så "dyker" man bara ner i teburken/påsen, klämmer och sen öppnar man och skakar lite för att få rätt mängd (förutsatt att klämman är torr annars är den lika krånglig so tepåsen)

Påfyllningsbara påsar behöver man en tesked med och påsarna ogillar mig så att det kommer alltid lite utanför. Använder en annan sort däremot.

men jag använder sällan nån av dom till Te. oftast är det Tekannor eller Gaiwan som gäller hemma.

l'm back

Zureel
6/20/13, 6:12 PM
#9

Föredrar att dra Te i kanna men då jag föredrar löste över påste så valde jag klämman.


Upp till toppen
Annons: