Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1685 ggr
Pelle Långlös
8/19/13, 8:20 PM

Klurigt problem

I matbutikerna finns det bara de vanliga teerna, nån enstaka annan. Så om jag vill ha något annorlunda så måste jag till asiatbutiken (vars namn jag ännu inte lärt mig) men teerna är bara en meter från kassan så jag känner mig iakttagen och då blir jag stressad och känner mig verkligen uttittad. Jag tycker inte om att någon tittar på mig, inte på det där sättet iaf. Detta har resulterat i att jag köpt några teer som senare visar sig vara mindre goda och jag måste slänga eller skicka till någon annan.

Så det har blivit så att jag inte går dit längre och då köper jag teer från den vanliga matbutiken med alla dessa vanliga teerna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
tlover
8/19/13, 9:07 PM
#1

Internetbutiker då? där köper jag i princip alla teer jag köper

l'm back

Ciwifrukt
8/20/13, 12:22 AM
#2

http://www.zmaka.se/ handlar jag alltid på. De har en teprenumeration som jag har haft i två år nu. den är underbar :D Nya teer i brevlådan varje månad. Så det är ju ett tips

MVH Ciwi

Tarotstollan
8/20/13, 1:07 AM
#3

3 #. Tack, för tipset, alltid kul att se olika Tesorter!

Pelle, bry dig inte om dem! Fråga dem istället om något Te, då kanske de slappnar av och även du så kan du få hjälp också.
Fråga t. ex. vilket Te som är deras favorit, det brukar alltid leda till stor diskussion om olika Te smaker och vad man testat!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
8/20/13, 6:16 AM
#4

Tack men jag vill hellre lukta på teerna innan jag köper. Så himla mycket pengar har jag inte så jag kan slösa och sen inse att det inte var gott. #3 nä inget sånt heller för dom kanske tycker om ett Te som inte jag gör. Jag är så himla kräsen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
8/20/13, 7:22 AM
#5

#4 i början köpte jag bara teer som jag visste hur dom smakade över nätet men man får oftast med sig smakprover gratis då man beställer och då kan du "riskfritt" hitta nya sorter du gillar.

Annars kan du fråga i e-butiker också, jag har testat det eller fråga här på forumet kanske.

l'm back

Pelle Långlös
8/20/13, 8:00 PM
#6

#5 vad är det du frågar? Vad dom tycker om för Te eller? Det känns rätt så riskigt tycker jag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Ciwifrukt
8/20/13, 8:19 PM
#7

Men du tycker ju uppenbart om svarta teer, (Såsom strawberry ;P) så varför inte satsa på att beställa svarta teer med olika fruktsmaker. det går aldrig fel :)

MVH Ciwi

tlover
8/20/13, 9:15 PM
#8

#6 ibland har jag frågat efter teer som passar eller liknar ett visst Te, annars har jag frågat tex "jag tycker om teer med citrus vad har ni som kanske passar mig?"

Däremot det vanligaste är somsagt att jag beställer teer jag vet jag tycker om och sen får man från dom flesta olika provteer med i beställningen (bara för en eller två koppar) som man kan testa "riskfritt"

l'm back

VildaVittra
8/20/13, 10:30 PM
#9

Ni skulle starta ett brevkedja där man skickar runt ett urval med teer och lägger till lika många som man byter bort.

Ett exempel för de som inte förstår mitt svammel.

VV stoppar i förpackningen: Jordgubbste 4, lindblomste 4, svartvinbär 4

skickar det till Tlover som tar 2 jordgubb och 2 lindblom och stoppar ner 4 passion. Hon i sin  tur skickar till Pelle Långlös

osv osv och så låter man det gå några varv. Då får man ju prova en massa Tesorter man annars kanske aldrig skulle testat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ciwifrukt
8/20/13, 11:00 PM
#10

#9 det låter faktiskt som nåt! Har ungefär 63 sorter hemma så skulle gärna byta lite

MVH Ciwi

Pelle Långlös
8/21/13, 7:15 AM
#11

Ciwi: jag gillar även fruktiga gröna teer men eftersom jag inte har något hemma blir det inte att jag skriver det i den tråden. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ciwifrukt
8/21/13, 11:54 AM
#12

#11 hihi ;) jag tror dig skojade bara lite :)

MVH Ciwi

Upp till toppen
Annons: