Annons:
Etikettövriga-örtteer
Läst 1451 ggr
[LadyForestStar]
2013-09-24 14:19

Uppiggande Yerba té

Jag slutade dricka kaffe för att det pajade min mage och slutade smaka gott. Vanligt té piggar inte upp mej så värst mkt. Men så fick jag nys om Yerba té. Den innehåller höga mängder xantin-derivat. Koffein är ett xantin-derivat, men Yerba innehåller bara en liten del Koffein. Två andra xantin-derivat är teobromin och teofyllin, som också finns i Te och choklad m.m. Dessa xantin-derivat finns i Yerba i en hög mängd, något som är ovanligt. 
Yerba innehåller dessutom stora mängder antioxidanter, nästan dubbelt så mycket som i vanligt Grönt te.
Den fungerar som en liten detox!

Dessutom tycker jag väldigt mkt om Yerba därför man känner sej inte lika stirrig av den som av kaffe, därför du inte får dom biverkningarna. Mer behagligt pigg.

Det kan smaka lite hö/gräsaktigt. Det är väldigt beroende på vilken sort du köper.
Första gången jag drack det tyckte jag inte att det var något speciellt. Men jag fick en riktigt bra uppiggande effekt. Sen hittade jag en annan variant med guarana somär enormt god! Nästan beroendeframkallande!
Jag säger det.. Ge det iaf en chans!
Det finns att köpa på olika webb butiker, där det även finns bra rekommendationer på hur det används och 10000 olika sorter med smak. Jag kör mest neutral!

Annons:
Lina Strindlund
2013-10-02 19:46
#1

OH underbart! Jag försöker hålla mig borta från kaffe och minska på kakao… alltid kul med tips på alternativ! 

har du tips på webshop som säljer det relativt billigt? Du som testat olika sorter ett tag? 

Jag bor i Umeå och undrar om det kan finnas på tebutiken i stan…? De har många sorter, men handlar sällan där eftersom det är dyrare än i mataffären…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[LadyForestStar]
2013-10-06 01:31
#2

Yerba.se =) där har de 1000" olika sorter! Bara att välja och vraka!

Lina Strindlund
2013-10-18 23:01
#3

tack! ganska dyrt, men säkert värt det.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: