Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 2465 ggr
tlover
2013-10-01 10:35

tebutiker på nätet, kundrecensioner

Hej

Tebutiker finns det ju många men eftersom vi är utspridda i ett ganska avlångt land så kan tips om ebutiker som säljer Te vara lite mer relevant, så jag tänkte göra en tråd där man kan skriva lite om butiker man testat, tex priser, kvalité, frakttid, enkelhet, utbud m.m hur det var för dig (som kund) att handla på en tebutik över nätet helt enkelt.

Här är en tråd med massa tips om butiker men man får inte veta så mkt om butikerna där.

Har man haft andra erfarenheter än andra som skrivit om butiker kan man skriva ut dom också (tex kanske jag älskar en butik men andra ogillar den av någon anledning)

här är mina bidrag

Gröna teimporten: som namnet säger så importerar dom främst Grönt te men dom har andra Tesorter också. Förutom Jasminte och dyl har dom däremot inte smaksatta om det är det man är ute efter. Billiga (enligt mig), bra kvalité och snabb leverans.

Fin sida och bra kundkontakt (den som jag haft), däremot har dom slut på mina favoritteer ganska ofta och man kan bara välja faktura.

En extra bra sak är att det står på tepaketen hur man brygger teet.

House of tea: näst favvo, lite dyrare än gröna teimporten men dom har mycket mer Te, fler tegrejer (där köper jag allt sånt) och betydligt mer smaksatt Te. Snabba i leveransen men inte lika snabba som gröna teimporten (kan vara för att jag alltid köper saker med också). Bra kvalité, fin sida, en trevlig ägare som svarar på frågor och info om hur man brygger teerna på hemsian.

Te-entralen: satsar mer på smaksatta teer än föregående, liiite dyrare i alla fall på vissa sorter medelsnabb leverans. Dom har också endel tegrejer, bra kvalit'e fin sida men lite svårnavigerad enligt mig. Den fysiska butiken i Östersund är mycket bättre (tyvärr) fler sorter och en helt underbar ägare.

Tehuset Java: har jag bara beställt ifrån en gång, teet var av bra kvalite till någorlunda bra priser däremot tog leveransen mer än en vecka så jag kommer nog inte beställa från dom igen. dom hade både smaksatta och neutrala endel sorter jag bara sett där däremot (dvs unika sorter) och dom har annat än bara Te (tex kaffe). Jag fattade inte sidan först men sen förstår man den, men den har fina bilder.

l'm back

Annons:
Rasken90
2013-11-21 22:34
#1

Tefrossa har väldigt bra Te och bra kundbemötande :-)

Stiw42
2014-04-16 20:06
#2

Jag kan rekomendera yerba.se för den som vill dricka yerba mate. De har VÄLDIGT många yerba mate sorter och en bra utbud av Tillbehör. Kundbemötandet har jag bara upplevt bara gott ifrån, och frakttiden var bra. Det enda negativa är att det minsta paketet yerba mate en kan köpa är på 250gram (vanligtvis köps de i halv kilograms paket) vilket kan kännas lite mycket för den som bara vill testa. Jag kan poängtera att house of tea har mindre paket med yerba mate på 70gram. Som för övrigt är min favorit butik då de har en mycket trevligt utbud, frakttid, information och kundbemötande.

Te2014
2014-10-04 16:24
#3

Tekompaniet.se Dilmah & four o'cklock Påste och lösvikt

Upp till toppen
Annons: