Annons:
Etikettövriga-tesorter
Läst 858 ggr
tlover
10/20/13, 3:41 PM

Grön pu-erh

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag hem (eller for och hämtade snarare) min första kaka med grön Pu-erh jag har beställt.

Svart Pu-erh dricker jag dagligen (jag köper hem minst 400g/gång) men jag har bara smakat grön Pu-erh från en provsmakspåse en gång och det var supergott.

Kakan jag köpt hem är däremot tänkt att lagras så att jag slipper köpa färdiglagrat Te för mycket mycket mer så det blir ingen provsmakning på det på några år.

Kakan jag köpte var en snow mountain green Pu-erh cake på 357g för 690:- som är 2 år gammalt 

För att ha en jämförelse (för att se hur mycket jag sparar av att lagra själv) så kan ett 4 år lagrat grönt Pu-erh kosta ca 2000:- eller mer (beroende på kvalitet, var man köper det osv)

Denna köpte jag på gröna teimporten eftersom jag ändå beställde Te till teföreläsningen därifrån.

Det blir spännande att se hur det går för mig att lagra den 😃

l'm back

Annons:
Zureel
10/21/13, 6:31 PM
#1

Hur har du tänkt förvara den under lagringen?


tlover
10/21/13, 7:22 PM
#2

Man ska förvara den torrt, utan stark lukt, i rumstempererat el svagare. Jag har hört att en garderob är bra och vi har en som alltid är liiite svalare än resten av huset så det blir där. Inlindat i ett tyg el papper.

l'm back

[Skörbjugg]
10/23/13, 8:26 AM
#3

#0 Oh så spännande!

Upp till toppen
Annons: