Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 858 ggr
VildaVittra
2013-11-03 18:40

En otroligt viktig fråga.

Är du en sockergris som jag? Dvs, hur mycket socker öser du ner i din kopp Te (tänk normalstor tekopp)?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Farwuq
2013-11-03 18:42
#1

Jag dricker inte kaffe och kommersiellt Te.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Emma--]
2013-11-03 21:06
#2

Inget socker alls. När jag väl lärde mig dricka Te så ville jag inte vänja mig vid att använda socker i det. :)

linda88
2013-11-03 21:16
#3

Det beror på tesort och smak. Grönt te dricker jag som de är. Samma sak med rött men svarta teer har jag gärna både mjölk och lite socker i. Däremot har jag dragit ner på de kraftigt. När jag var liten kunde ja ha i 5 - 6 MATSKEDAR!!!! och halva koppen med mjölk, smakade ju bara varm mjölk med socker typ :P Nu är de ca 2 teskedar socker och en skvätt mjölk.

tlover
2013-11-03 21:23
#4

Inget socker alls, eller möjligen nån gång per år men oftast inte.

l'm back

jossa5
2013-11-03 22:22
#5

Doh, svarade fel. Skulle ju tryckt på annat då jag har honung i mitt Te.

Men förut hade jag socker. Från början 2-3 bitar, men sen blev det så jag hade uppemot 5-6 bitar. Det blev mycket sött och gott. Men insåg att går man bort och dricker Te kan man inte ha så mycket socker i. Började att ta mindre, för att till slut vara nere på 2 bitar, kanske tre om det är en stor kopp.

Men sen började jag använda honung istället. Så har i en skvätt sånt nu. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Zureel
2013-11-04 06:17
#6

Använder inget socker nån gång ibland till vissa Tesorter kan jag ta en halv hermesetas tablett, när jag var tonåring var jag en riktig socker råtta och tog lätt 5 sockerbitar i en stor kopp Te.


Annons:
CelsiusT
2013-11-06 10:22
#7

Jag använder normalt sett inget socker, iaf inte i Grönt te eller Örtte. Däremot tar jag gärna lite honung i om det finns hemma, speciellt i Svart te, men inte alltid och det är inget måste. Serveras det Svart te och det inte finns honung så kan jag ta en tesked socker i, men inget måste det heller utan det är beroende på vad jag känner för.

Medarbetare på westernridning.ifokus

TatsuOni
2013-11-06 12:06
#8

Jag har inget socker i. Jag har dricker det "naturellt" eller har lite honung i.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tarotstollan
2013-11-08 03:02
#9

Inget socker men 1 st. Hermesetas piller i varje mugg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gasoline
2013-11-11 06:23
#10

Inget socker, möjligen honung när jag vill lyxa till det ;-)

JanGBG
2013-11-11 20:30
#11

Om saker att ha i Te.

Var hos en äldre dam för att hjälpa henne med hennes avlidne makes vapen. Som tack fick jag en flaska "Negritta Rom"!

Tycker inte om den, så jag tänkte "Det kan jag ha i te"

Vad förvånad jag blev! Starkt Te med en lite skvätt rom i. Både luktade och smakade ljuvligt!

Negritta Rom bart smaker inte mej.

ebbamedruby
2013-11-12 20:39
#12

Till en början hade jag både mjölk och socker i mitt Te. För ca 2 år slutade jag med socker i mitt Te. Kan dock ha suketter i då och då, om det är Te utan stark smaksättning.

[etsan]
2013-11-14 09:10
#13

Inget alls.

Annons:
hannakb
2013-11-18 22:09
#14

Absolut ingenting, dricker alla teer som de är. Gärna ska det ha dragit lite längre än menat så att det verkligen får mer smak och kan få en lite besk ton.

JanGBG
2013-11-19 19:17
#15

Vill ha sött och gott Te, med en "slurk" rom i.

Du är en riktig "sockergris" ! Säger min fru.

[Skörbjugg]
2013-11-20 15:42
#16

Jag har inte heller socker i mitt Te, eftersom jag tycker det blir lite sliskigt. Men det händer att jag tar i lite honung (sällan, men ändock) och det blir ju ungefär samma resultat som att ha i någon eller några sockerbitar. :)

Upp till toppen
Annons: