Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2514 ggr
tlover
11/15/13, 11:03 AM

te som julklapp?

Hej

Hur tänker ni med att få Te som julklapp?

Köper ni Te som julklapp ibland? Jag tänker det är ju ganska tidsaktuellt.

Själv tycker jag inte om så mkt att få Te i julklapp 😊antingen köper dom teer som jag inte använder och står och blir gamla i skåpen eller så köper dom fint Te och betalar överpris (och det gillar man ju inte at familjen ska behöva slösa på pengar).

Ibland köper jag Te till andra däremot, ofta då teer som jag vet dom dricker men kanske tex fairtrade eller liknande så att det blir "finare"

l'm back

Annons:
[erikam]
11/15/13, 11:11 AM
#1

Köpt har jag inte gjort. Men jag får Te i julklapp varje år av mamma, som en liten extraklapp. Något lite "finare" Te eller en speciell smak, jag uppskattar det :)

ChristineL
11/15/13, 11:15 AM
#2

Jag har både fått och gett bort. men då har det varit "finare" teer och liksom inte earl grey ;) jag tycker att det är mysigt, jag uppskattar verkligen Te under vinterhalvåret.

Zureel
11/15/13, 8:17 PM
#3

Köper Te ibland som present men inte som huvudpresent utan som något litet extra till resten av presenten.


grottLisa
11/15/13, 8:52 PM
#4

Jag funderar på att göra det :) Jag har otroligt tråkiga syskon som inte vill byta paket men ja vill ändå ge något litet och mysigt :)

tlover
11/15/13, 9:05 PM
#5

varning för tenörd humor

#3 men nått för flera hundra kronor är väl ändå ingen liten present 😉

l'm back

Zureel
11/15/13, 9:15 PM
#6

😃 nej så klart men som sidopresent väljer jag lite billigare Tesorter på 30-100 kr hektot


Annons:
tlover
11/15/13, 9:17 PM
#7

#6 ja det förstås, det är ju ingen mening att köpa dyrt Te till folk som inte förstår sig på det 😃

l'm back

Love-
11/20/13, 12:57 PM
#8

Om man vet vad personen som ska få det gillar för Te och om den äns dricker Te så ser jag inga problem :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

ebbamedruby
11/22/13, 11:49 PM
#9

jag brukar skriva vilka teer jag vill ha om jag önskar mig men om jag inte önskat mig gillar jag det inte. förra året fick jag en som hette rimfrost, tycker det smakar hemskt. av samma person fick jag också ett "julte" som smakade minst lika hemskt. 

så om jag får Te så ska det vara något  jag önskat mig. jag ger inte bort till andra om de inte önskat sig.

Tarotstollan
11/28/13, 2:26 AM
#10

Har aldrig fått eller givit bort Te. I stort är jag den enda tedrickaren i hela släkten, i alla fall när det gäller mängd.
De andra kanske kan dricka max 5 muggar om året! Undrar allvarligt om de ens vet att det finns särskilda affärer som nästan bara säljer Te?!
Ingen skulle ens komma på idén att köpa och ge mig Te i julklapp!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tove.mcgrath
12/3/13, 10:27 PM
#11

Jag har gett Te i födelsedagspresent till mitt ex :P Fast vi var ju ihop då ;) Så fick han en mugg och en Tesil till :)Dock aldrig fått Te :( Men jag tycker mer om att gå och köpa och lukta på teer själv ;)

abbis
12/3/13, 11:36 PM
#12

Jag säljer mängder med Te till både julklappar och presenter..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[lillalollo]
12/5/13, 10:33 AM
#13

jag har köpt marinablommor/grönt och sen mint liknande Örtte som jag ska ge till mamma. sen ska jag köpa en fin kopp när jag hittar en också.

Annons:
Stiw42
12/14/13, 10:53 PM
#14

lättas är det nog med ett Örtte som present, om personen i fråga ej uppskattar smaken kan en åtminstonde se det som en hälsodryck :)

tlover
12/15/13, 8:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 nog för Te är ju också hälsosamt även Svart te som många missar.

Men man kan ju köpa speciella teer tex blommande teer, för alla gillar det som jag visat det för, i alla fall att se på.

l'm back

Upp till toppen
Annons: