Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1174 ggr
VildaVittra
2014-01-03 22:01

Teer du saknar?

Det finns speciellt två jag saknar något otroligt. Svartvinbärsteet från jag var liten på 70-talet som kom i en lufttät metallfolieförpackning och ett Te som hette Amber från Lipton som var helt galet gott. Tråkigt att det försvann sedan.

Vilka saknar du?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2014-01-04 08:00
#1

Jag saknar inte nån men jag vet att min plastpappa saknar den gamla smaksättningen av svart vinbär för när dom bytte letade han i småbutiker ett tag för att få tag på den.

vilket märke det var minns jag däremot inte.

l'm back

tlover
2014-01-04 11:10
#2

eller just nu saknar jag alla teer då jag håller mig till örtteer tills åtminstånde vecka 12

l'm back

Novelia
2014-01-05 18:50
#3

Banante. Jag vet inte om det finns men jag saknar att inte ha funnit ett banante än ;) Har frågat i varenda teaffär jag varit inne i men ingen har.

I have no sympathy for people without empathy

tlover
2014-01-05 18:52
#4

#3 här hade dom svart banante (jag har aldrig beställt hos dom om jag minns rätt så jag kan inte säga nått om butiken)

l'm back

Novelia
2014-01-05 19:05
#5

#4 Juste! :) Jag kollade där förut. Undra varför jag aldrig beställde? Jag var ju liksom påväg. Ska kolla igen om jag kan beställa. Kanske var det dyr frakt eller nå sånt. Men det kan ju vara värt det om jag får mitt banante

I have no sympathy for people without empathy

VildaVittra
2014-01-05 19:06
#6

#4 Det tog dig två minuter, du är aldrig tenörd va? 😃

Då kan du säkert hitta ett Örtte med earl greysmak åt mig också, för det saknar jag något enormt. 😉 Eller kan man köpa aromer någonstans? För jag läste för länge sedan om att Te gjort på mjölkört smakar vanligt Te, men har inte hittat den sidan igen. Men hittar jag den så kan jag ju göra eget om jag har arom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2014-01-05 21:42
#7

#6 rooibus är ju Örtte annars som har smaksättningen earl grey. annars så är earl grey smaksatt med bergamottolja exakt hur mycket man använder vet jag inte däremot.

edit: jag skulle inte använda eterisk olja i mat förrens jag visste att det var riktig eterisk olja och ekologisk, det kollade jag inte upp utan bara googlade och tog första bästa.

l'm back

VildaVittra
2014-01-05 22:35
#8

Tack! Hittade en dubbelt så stor flaska för halva priset mot den, så  den är på väg hem till mig nu.

Hittade sidan jag tänkte på: http://taffel.se/artiklar/mjolkortens-hemlighet-den-stora-tesvindeln

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

moizzz
2014-01-07 09:46
#9

Jag önska att det fanns ett lite sötare frukt Te :)

tlover
2014-01-07 10:41
#10

#9 mormors fruktblandning är sött (eller det var det i alla fall för 7 år sen då jag smakade det)

l'm back

Jalking
2014-01-09 23:28
#11

Det fanns en period ett Te som hette Rött Mirakel. Försvann tyvärr rätt fort från butikerna. Synd, det var en av mina favoriter.

Det fanns också ett grönt påste med lotus. Gick bara att köpa i förpackning med flera olika gröna teer. Borta, tyvärr!

VästkustFia
2014-01-14 09:51
#12

Ja, visst är det synd att många produkter man upptäcker och gillar försvinner efter så kort tid Ledsen

KastKatt
2014-01-14 20:04
#13

Ica hade förut en körsbärste som var supergott, hade alltid det hemma men sen försvann det.

Hade det så ofta hemma att folk förknippade mig med teet. :(

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Upp till toppen
Annons: