Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 861 ggr
tlover
1/9/14, 5:27 PM

Vilket te dricker du helst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket Te dricker du helst?

l'm back

Annons:
Tarotstollan
1/9/14, 6:39 PM
#1

Jag dricker nog Svart te till 98%, resten är blandade s.k. örtteer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Wony
1/9/14, 6:44 PM
#2

Jag har inte druckit alla, så jag kan ju inte välja… Dricker svart, grönt, blandat svart och grönt, blandat grönt och vitt, Rooibos osv.

tlover
1/9/14, 7:07 PM
#3

#2 du kan ju välja mellan dom du testat, för det är väl kanske det du ändå helst väljer (tex även om jag inte smakat all choklad i världen har jag ju ändå en favorit)

Jag dricker det mesta och gillar nått av alla men de flesta av mina favoriter hör till de gröna teerna så det blev också mitt svar.

l'm back

Wony
1/9/14, 7:41 PM
#4

#3 Nja, jag tycker nog att de jag smakat har varit lika goda. Sedan varierar det väl med om de är smaksatta eller inte vilka som är godare inom svart, grönt osv. Så njä, har ingen absolut favorit.

tlover
1/9/14, 7:45 PM
#5

#4 ja Gult te och Pu-erh kan du ju inte hitta smaksatt i alla fall (eller en gång har jag sett jasmin pu-erh), så gillar du smaksatta är dom kanske inget för dig

l'm back

Wony
1/9/14, 7:51 PM
#6

#5 Fast bara för att jag gillar smaksatta utesluter det inte att jag även gillar osmaksatt 😉

Finns många goda som inte är smaksatta, i alla fall när det kommer till Grönt te. Svart har jag inte druckit så väldigt mycket osmaksatt. Dom är helt enkelt goda på olika sätt, för mig är ett individuellt Te gott, men jag har svårt att generalisera vilken "färg" som är godast. Så är det bara.

Just nu är jag inne i en Rooibos och chai-period, dock.

Annons:
tlover
1/9/14, 7:54 PM
#7

#6 många som gillar smaksatta gillar inte (eller tror inte att dom gillar) osmaksatta. Det stämmer inte alltid men jag har märkt att det ganska ofta stämmer.

Jag tycker ju som sagt inte bara om gröna utan också tex Pu-erh, gula, vissa svarta, Oolong och lite vita också, men mest och flest gröna

l'm back

Wony
1/9/14, 8:01 PM
#8

#7 Tycker som sagt att många gröna är goda, både med och utan smak. Svart dricker jag mest med smak, då jag hittat många som är jättegoda. Sedan är en favorit jag har, en blandning av vitt Te, Grönt te, och kryddor. På sätt och vis smaksatt - men definitivt inte med onaturliga aromer eller så utan där är det ju kryddor och örter som ger den lite speciella smaken.

Rooibos gillar jag både för dess mildhet, men också för att det är jättebra när min mage är besvärlig, då det inte innehåller Koffein.

Har ett rostat Grönt te hemma, sambon tyckte visst inte det var någon hit, men jag tänker utforska om jag kan få det att funka ändå. Lite mera matigt Te! Däremot är Yellow Label odrickbart numera. Det och Liptons Russian Earl Grey var enda teerna jag drack som ung, med socker och mjölk. Nu KAN jag inte ha i det… På sin höjd har jag i honung, citron och ev rom/whisky om jag är sjuk, men då är det ju en annan sak…

tlover
1/9/14, 8:05 PM
#9

#8 det rostade gröna är det hojicha? det passar i alla fall till sushi men annars också (enligt mig)

l'm back

Wony
1/9/14, 8:08 PM
#10

#9 Ja, precis. Tydligen ska det vara bra att göra Iste på, så jag tänkte prova det och se om det slinker ner lättare. 😉

tlover
1/9/14, 8:11 PM
#11

#10 här har jag skrivit ut det recept på Iste som jag tycker om mest

l'm back

Wony
1/9/14, 8:41 PM
#12

#11 Spännande! Ska nog testa det till helgen när jag har lite tid och ork över.

tlover
1/10/14, 9:49 AM
#13

Det på bilden är förresten ett svart Pu-erh och ett grönt pu-erh

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: