Annons:
Etiketttips-råd
Läst 832 ggr
Gasoline
1/14/14, 7:53 PM

Hur förvarar du ditt te?

Hur förvarar du ditt Te? Är det lösvikt eller påse? Berätta och lägg gärna bild.

Annons:
tlover
1/16/14, 6:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag köper ju bara löst Te och jag förvarar det i teburkar så långt det går (metallburkar, gärna med dubbla lock) och sen i påsen det kom med med klämma (det är bra påsar där jag oftast beställer från, inte bara papper som vissa butiker har)

Min kak Pu-erh förvaras i en papplåda överst i min garderob där det kan anas och den lösa pu-erhn förvaras i en icke lufttät porslinsburk.

bild på några av mina teburkar

l'm back

moizzz
1/17/14, 2:57 PM
#2

jag har löst Te i plåtburkar o tepåsarna i en Te låda med fack

Gasoline
1/17/14, 3:22 PM
#3

#1 dom var jättefina! = )

tlover
1/17/14, 3:29 PM
#4

#3 alla dom har innerlock också, det är bra

l'm back

jossa5
1/18/14, 1:00 PM
#5

Hade massor av teburkar i plåt ett tag, men gjorde mig av med dom flesta för tedrickandet minskade. Så just nu står mina teer i påsarna från affären, eller den lilla pappkartongen om jag köper påste. (Sambon gillar det mer, så har lite sånt hemma med) Men man kanske skulle börja införskaffa lite burkar igen så att dom ligger någorlunda slutet iaf.

#1 Jättefina burkar!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

tlover
1/18/14, 1:44 PM
#6

#5 tack

Ett tips är att försöka hitta burkar med innerlock, innerlocken ska helst inte vara i plast heller då det kan ta år sig smak. Nuförtiden tycker jag det är svårt att hitta bra teburkar då jag har så "höga" krav för de flesta har bara ett lock.

l'm back

Annons:
aggeelin
1/19/14, 8:51 PM
#7

Jag har liknande burkar som #1 de är jättebra! Vet en del som har massor av påsar i kökslåda och sen bjuder på Te som tappat stinget…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: