Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 989 ggr
tlover
2014-01-18 16:51

Med eller utan öra?

Gillar ni tekoppar/muggar med eller utan öra?

Själv gillar jag utan öra mest även om jag dricker ur båda varianterna.

(man kan alltså dricka ur båda men oftast gillar man ju nått mer)

l'm back

Annons:
Apootie
2014-01-18 16:52
#1

Jag gillar mest med öra, annars bränner jag mig oftast på händerna 😕

Gillar koppar med tunna kanter med 🙂

Galenidjur
2014-01-18 16:59
#2

jag har aldrig testat koppar/muggar utan öra, men jag tog "utan öra" ändå för alltid när jag dricker något ur kopp så håller jag aldrig i örat utan på andra sidan istället haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

tlover
2014-01-18 17:04
#3

#1 kombon utan öra och tunna kanter kan lätt göra så att man bränner sig, särskilt om man gillar teer som ska bryggas varmt (tex svart te), hållen man med ena handen under (där det oftast är tjockare) tex vänster hand och den andra högt uppe ovanför "telinjen" så kan man dricka även ur tunna koppar utan att bränna sig.

#2 det låter som om du ska testa en kopp utan öra 😉

l'm back

Apootie
2014-01-18 17:12
#4

#3 Smart, det ska jag definitivt testa, brukar dricka soppa så… men då brukar ju "kopparna" vara lite tjockare med. Kan man köpa sådana var som helst? 🙂

tlover
2014-01-18 17:23
#5

#4 koppar utan öra hittar man lättast på tebutiker, särskilt såna som säljer kinesiskt och/eller japanskt Te.

Men man kan hitta det lite varstans, jag har tex hittat koppar utan öra på dollarstore och secondhandbutiker

l'm back

TatsuOni
2014-01-18 18:49
#6

Jag föredrar varken eller. Det är koppen/muggen i sig som jag faller för. Mina favoritmuggar förut var utan öra. De gillade jag p.g.a deras fina utseende. Dessvärre råkade jag ha sönder båda😕 Favoriterna just nu har öron men hittar jag någonting fint någonstans så köper jag det oavsett om der har öra eller inte😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Grodan
2014-01-19 21:19
#7

Stooor kopp med stooort öra tack!!!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tarotstollan
2014-01-21 00:08
#8

Muggar med rejäla öron så jag får bra tag i dem. Inga tunna saker, bränner mig ofta ändå!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gasoline
2014-01-22 21:11
#9

Med öra, bekvämt och toppen för mig med värmekänsliga fingrar. Haha!

Upp till toppen
Annons: