Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1331 ggr
tlover
2014-01-19 17:30

Tips på bra skål?

Hej

Jag funderar på att skaffa en skål/chawan för vardagsbruk så man alltid är lite nervös då man tar fram skålen för 1000:- särskilt med min skadestatistik på tegrejer 🤪

Det jag vill med skålen är att

Den ska ha någorlunda flat botten så man kan göra Matcha i den

Den ska helst gå att diska i diskmaskin

Den ska inte vara för dyr (det motverkar syftet lite)

Den ska rymma ca 2-3 dl

Den ska vara "bekväm att dricka ur" jag föredrar tjockare gods när det gäller sånt.

förutom det ska den vara "snygg" men det vet man ju först då man ser den.

Jag har funderat på den här men den verkar inte ha så flat botten och jag tvivlar på att den kan diskas i maskin, nån som har en sån och vet mer om den?

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-01-19 17:39
#1

Kan du inte be en keramiker göra en åt dig enligt dina specifikationer?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-01-19 17:58
#2

#1 jag vet inte om nån keramiker, men vanliga skålar som folk har tex flingor och dyl i brukar kunna funka man måste ara råka hitta den.

l'm back

Lorita
2014-01-19 18:01
#3

gå in på keramik.ifokus och fråga

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




VildaVittra
2014-01-19 18:07
#4

Här fanns det en del sådana i dina trakter: http://www.formaumea.com/medlemmar.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Stiw42
2014-01-20 18:45
#5

Jag vet inte om detta kommer att ge en billig, men kan kanske vara av intresse då det är samma keramiker som håller i försäljningsbloggen som har gjort teskålen från house of tea http://potsandtea.blogspot.se/2014/01/pots-and-tea-club-openning.html?m=1

Keraleij
2014-03-29 09:14
#6

Hej alla teälskare! Jag är keramiker och gör även saker på beställning -om det ligger inom ramen för min stil och form. Dock finns det andra keramiker som gör de japanska teskålarna bättre. Som sagt -ställ din fråga på keramikifokus om du nu inte redan hittat din skål!?

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: