Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 640 ggr
aggeelin
1/19/14, 8:47 PM

Ditt första teminne?

Jag är ny här och det här kanske ni har pratat om förut - när började du tycka om Te första gången och har din tesmak förändrats över tid?

Nyfiken är jag!

Berättar om min första gång om en stund!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
tlover
1/19/14, 8:54 PM
#1

Det har säkert tagits upp förut men har det det var det läääänge sen

Jag minns inte exakt när jag började dricka Te men jag minns att när jag gick i låg eller mellanstadiet så hade vi en duo kaffe och Te bryggare (en med två st om ni förstår vad jag menar en som var märkt för Te och en som var märkt för kaffe. Då drack vi tex himlagott.

sen i åttan så besökte jag min första riktiga tebutik och började köpa Te endast från tebutik, jag hade också några likasinnade vänner som aldrig skulle köpa Te från matbutik.

sen när jag gick i gymnasiet (och hade flyttat hemifrån) så började jag läsa på mer om Te och köpa mer exklusiva Tesorter.

Just i slutet av/efter gymnasiet hittade jag tebutikerna på nätet och började handla där då hade jag pluggat på nog för att vara "huvudansvarig" för teet i en butik jag praktiserade på jag började också föreläsa om Te.

Sen dess har jag fortsatt att läsa på om te, föreläsa, köpa grejer (jag är säkert över 10 000:- i bara tegrejer nu) och köpa exklusivare och exklusivare teer. Sen det senaste var att jag fick ta över värdskapet här.

Så jag har gått från "matbutikste" till "vadå 100:- för ett hg Te är billigt" 😃

l'm back

Stiw42
1/19/14, 10:48 PM
#2

Första gången jag drack finare Te än lipton var när en fick besök av min systers kompis som är mycket kräsen när det gäller Te. Så han hade tagit med sig ett svart- och ett gröntte(first flush om jag inte minns fel). Första dagen drack vi av det svarta, det var spännande men inte revolutionerande. Dock dagen efter då det gröna teet bryggdes blev det en annan sak, WOW vilken chok smaken gav mig! Det var långt ifrån påsteerna som jag hade lärt mig dricka till kvällarna och då jag var sjuk. Och efter det har jag sett på Te med nya ögon, från en allmän örtdryck till det mest välsmakande som denna jord har att erbjuda 😊

[babsaan]
1/20/14, 2:08 AM
#3

Mitt första Te minne är från ca 2-3 års ålder.. låg och drack Te i soffan ur min prickiga nappflaska med mjölk och socker i. 😍

Har alltid druckit Te, och tja..idag är jag 17 år och älskar Te, samlar på Te och lägger större delen av mitt studiebidrag på Te.  Det som har förändrats är nog att sockret,.. totalt orimligt i dagsläget att hälla i mig gift.🤓

aggeelin
2/2/14, 9:56 PM
#4

När jag var liten lämnades jag hos min moster i två månader, innan min bror skulle födas. Där dracks det mycket Te, Liptons yellow blend och jag smakade - det var vidrigt. I flera år tjatades det om att jag skulle smaka Te, särskilt någon gång när jag var sjuk. Lika ogott som tidigare tyckte jag.

Jag var stark motståndare mot Te. När jag i åttan, i hemkunskapen bakade scones, fick jag Te till. Earl grey, med mjölk i. Så gott det var. Sen var jag fast för Te men aldrig aldrig Liptons gula.

Jag har sen druckit Svart te till för ca 10 år sen, när jag provade mitt första gröna Te, utan mjölk. Och var fast igen - för Grönt te - och tappade smaken för svart med mjölk.

Nu dricker jag grönt, vitt och rött te  - och någon gång Svart te - utan mjölk.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: