Annons:
Etikettgrönt-te
Läst 1559 ggr
Honestyisdead
2/12/14, 9:51 PM

grönt te koffeinfritt?

Är Grönt te koffeinfritt?

Annons:
tlover
2/13/14, 8:24 AM
#1

Hej

Nej Grönt te är inte koffeinfritt, det finns inget Te som är koffeinfritt, då är det örtteer som gäller och även där finns det dom med Koffein.

Det finns däremot teer som man tagit bort det mesta av koffeinet från, men man kan aldrig få bort allt.

Det finns också ett Japanskt Te som heter hojicha som har rostats efter torkning vilket gör så att mycket av koffeinet försvinner. (hojicha är grönt)

Här är en artikel om Koffein i Te där det står mer

l'm back

Apootie
2/24/14, 5:38 PM
#2

Fast rooiboste är väl Koffein (tein) fritt?

tlover
2/24/14, 6:17 PM
#3

#2 ja Rooibos (som inte är ett te) är koffeinfritt (det heter inte Tein längre)

l'm back

Apootie
2/24/14, 8:44 PM
#4

#3 Okej 🙂

För det brukar jag ge mina råttor vid förkylning med vitlök och honung i, mycket bra för dem, och man måste vara noga att det är koffeinfritt! 🙂

tlover
2/24/14, 9:32 PM
#5

#4 även om det låter nyttigt tror jag jag skippar det även om jag skulle vara förkyld 🤪helldre det separat (i alla fall vitlöken)

Men är det verkligen ok att ge lök till råttor (jag vet att det inte är det med kaniner, jag vet att det är skillnad mellan hardjur och gnagare men ändå)

l'm back

Apootie
2/25/14, 12:53 PM
#6

#5 hehe, råttor har lite konstig smak.. Just vitlök är okej att ge vid tillfällen vet jag, annan lök ska helst inte ges. Låter bara vitlöken dra en stund i teet och silar ut bitarna innan det hälls upp i flaska :)

Annons:
tlover
2/25/14, 12:54 PM
#7

#6 mmm yummy 🤪

l'm back

Apootie
2/25/14, 4:07 PM
#8

#7 Smakat på det själv, och nää, vill inte heller dricka det 😂

Upp till toppen
Annons: