Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 976 ggr
Syntium
4/13/14, 8:54 AM

Hur påverkas du av te?

Märklig fråga kanske, men en av anledningarna till att jag gillar Te är hur det får mig att känna. Jag blir både väldigt pigg, får massa energi och känner mig sprallig. Är väl koffeinet då, så det är väl inte så märkligt. 

Det som känns märkligt (men förstås väldigt bra!) är att jag blir typ… Väldigt kärleksfull! Liksom att allt är fullt av kärlek och jag vill bara ge hela världen en stor kram. Antar att det kan vara värmen, att jag slappnar av och så.

Hur mår du av Te?


"I'm too old for this shit."


Annons:
tlover
4/13/14, 9:10 AM
#1

Jag slappnar av direkt jag har en kopp Te i handen.

Sen så tål min mage inte Koffein i så stora mängder (IBS) så skulle jag dricka för mycket tex Matcha skulle min mage inte må bra (matcha på fastande mage får mig att må illa tex men har jag nått i magen funkar det som tur är)

Sen så har jag sömnsvårigheter så det blir inget Te utan bara Örtte på kvällen (jag blir för pigg av koffeinet).

l'm back

Syntium
4/13/14, 9:12 AM
#2

Ja, jag försöker också att inte dricka Te efter klockan sex för annars går det ju inte att sova den natten. Har iofs ett Rooiboste, men jag vet inte… Efter en stund har det en bismak jag inte riktigt gillar.


"I'm too old for this shit."


Ove-D
4/13/14, 9:41 AM
#3

Jag dricker mest örtteer som är mer basiska och mildare för magen. Svart te kan jag få lite ont i magen av och bli hårdare.

MrsGoldfire
4/13/14, 12:48 PM
#4

Oj TS, vad dricker du för te…? Skulle behöva ett sådant!

Jag känner mig varm inombords och det gör mig kissnödig för ofta…

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Syntium
4/13/14, 1:08 PM
#5

Svart te för det mesta. Jag blir också grymt kissnödig :)


"I'm too old for this shit."


Stiw42
4/14/14, 9:23 PM
#6

En allmän fridfullhet, men inte pigg då jag har druckit kaffe i flera år. Däremot Matcha gör en pigg och fokuserad.

Annons:
Perly
4/15/14, 9:24 PM
#7

Blir nog mest bara väldigt kissnödig hehe, ibland illamående av någon lustig anledning.

Alltid Oavsett

tlover
4/15/14, 9:26 PM
#8

#7 jag tror det kan vara koffeinet, jag känner nämligen samma med mörk choklad (men bara om jag äter/dricker på tom mage)

l'm back

Perly
4/15/14, 9:29 PM
#9

#8 Mörk choklad märker jag tack o lov inget ifrån, en av mina andra "laster". Hm, vid tom mage har du nog en poäng med, blir dock oftast illamående på kvällarna. Kanske blir för mycket vätska under dagen.

Alltid Oavsett

tlover
4/16/14, 8:10 AM
#10

#9 Jag är ju inte hundra, det är bara en teori eftersom jag känner av båda

l'm back

Upp till toppen
Annons: