Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 706 ggr
tlover
4/21/14, 1:07 PM

Smaksatt eller inte smaksatt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad dricker du helst? smaksatt eller icke smaksatt Te?

exempel på icke smaksatta teer är tex sencha, English breakfast, keemun, Assam, west lake lung ching, White peony etc

exempel på smaksatta är tex earl grey, Jasminte, (Masala) Chai, lapsang, söderblandning etc

Det är nog få som bara dricker den ena eller den andra men man föredrar antagligen nån av dom.

skriv gärna utförligare i tråden för vissa kanske dricker kryddiga teer, andra traditionellt smaksatta osv.

l'm back

Annons:
tlover
4/21/14, 1:08 PM
#1

Själv dricker jag oftast icke smaksatta, de få gånger jag dricker smaksatta dricker jag traditionellt smaksatta tex lapsang, Jasminte el Masala Chai (och i perioder jag har det hemma kan jag dricka det endel men jag dricker ändå mer osmaksatta)

l'm back

Stiw42
4/27/14, 10:03 PM
#2

Jag tycker bättre om icke smaksatt då jag upplever en större variation i smaken mellan bryggningarna, vilket gör att jag inte tröttnar så fort på teet. Dock när jag dricker smaksatt blir det Earl green eller earl white, men då inte många dagar i rad utan variation.

tlover
4/28/14, 8:23 AM
#3

#2 jag tycker lite samma, jag tycker att osmaksatta smakar mer, för när det gäller smaksatta känner man bara smaken av smaksättningen inget mer.

l'm back

Upp till toppen
Annons: